- Інструкція з діловодства
- Адміністративно-територіальний розподіл
- Районний бюджет
- Регуляторна діяльність
- Захист прав споживачів
- Відділ цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності ЦНАП
- Внутрішній аудит
- Доступ до публічної інформації
- Державна служба
- Громадська рада
- Положення про Громадську раду при Сарненській районній державній адміністрації
- Структура громадської ради
- Нормативні документи, що регламентують діяльність громадської ради
- Протоколи засідань громадської ради
- Рішення громадської ради
- Щорічний звіт про роботу громадської ради
- Новини та оголошення
- Про затвердження складу громадської ради при Сарненській райдержадміністрації
- Громадське обговорення
- Звернення громадян
- Конкурс
- Запобігання проявам корупції
- Реєстр виборців
- Державні закупівлі
- Служба у справах дітей
- Управління освіти, культури, охорони здоров’я та спорту
- Соціальний захист
- Архівний відділ
- Соціальне страхування
- Податкова політика
- Протидія домашньому насильству
- Вакансії
- Очищення влади
- Інвестиційний атлас надрокористувача
- Правові консультації
- Протидія торгівлі людьми
- Публічний звіт
- Реєстр наборів відкритих даних, що перебувають у Сарненській райдержадміністрації
- Статистика
- Гід з державних послуг
До уваги виборців!
Добавлено Адміністратор Чт, 24/04/2014 - 09:27
Завдяки нещодавно ухваленим рішенням ЦВК вперше в історії виборці отримали можливість голосувати, зокрема, на місцевих виборах, за місцем фактичного проживання. А це півтора мільйона внутрішньо переміщених осіб, понад мільйон виборців, які не мають зареєстрованого місця проживання, та близько 3,3 мільйона внутрішніх трудових мігрантів.
Йдеться про Порядок розгляду звернення виборця щодо зміни виборчої адреси відповідно до частини третьої статті 8 Закону України “Про Державний реєстр виборців” (затверджений постановою ЦВК від 18 травня 2020 року № 88) та Порядок визначення виборчої адреси виборця, який не має зареєстрованого місця проживання (затверджений постановою ЦВК від 11 червня 2020 року № 103), які набувають чинності з 1 липня 2020 року.
Затверджений Порядок визначає процедуру розгляду органом ведення Державного реєстру виборців (ДРВ) мотивованого звернення громадянина України, який має право голосу згідно зі статтею 70 Конституції України, щодо зміни виборчої адреси.
Цей Порядок робить можливою зміну виборчої адреси безвідносно до реєстрації місця проживання. Він спрямований на реалізацію виборчих прав як внутрішньо переміщених осіб, так й інших виборців, які з певних причин вимушені проживати не за місцем своєї реєстрації.
Ухваленим Порядком, зокрема, передбачено, що виборець може подати заяву щодо зміни виборчої адреси до органу ведення ДРВ як у паперовій, так і в електронній формі з використанням мережі Інтернет. Заява в паперовій формі може бути подана також через уповноважену особу, повноваження якої оформлено відповідно до законодавства, що дозволить безперешкодно скористатися цією процедурою людям з інвалідністю.
УВАГА. Така заява може бути подана у будь-який час, але не пізніше ніж на пʼятий день з дня початку виборчого процесу. Окрім того, виборець може звернутися до органу ведення ДРВ з новою заявою не раніше ніж через 365 днів після дати внесення до ДРВ останньої зміни виборчої адреси такого виборця.
Відтак, після ухвалення цього Порядку розширюються можливості для реалізації виборчих прав громадян. Зокрема, завдяки зазначеній процедурі у найближчих місцевих виборах зможуть взяти участь внутрішньо переміщені особи. Своєю чергою для інших громадян України вона створить можливість голосувати у тих територіальних громадах, де вони фактично проживають.
У зв’язку з набранням чинності Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства”, яким внесено зміни до Закону України “Про Державний реєстр виборців”, Центральна виборча комісія внесла зміни до деяких своїх постанов, зокрема, у вказаних актах Комісії виключено вимогу щодо документального підтвердження фактичного місця проживання виборця. У відповідній заяві необхідно лише вказати адресу житла, за якою виборець фактично проживає та яку просить визначити його новою виборчою адресою.
Одночасно інформуємо, що у зв'язку з тим, що ці вибори відбуватимуться за новим виборчим законодавством – Виборчим кодексом України, який набув чинності з 1 січня поточного року, вони матимуть цілу низку важливих особливостей.
По-перше, цьогорічні місцеві вибори організовуватимуться на новій територіальній основі.
Так, відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад” розділ V “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” доповнено пунктом 71. У ньому, зокрема, визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій цих громад здійснює Кабінет Міністрів України. Відповідне рішення Кабміну подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад.
Також, згідно з Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ “Про утворення та ліквідацію районів” було утворено укрупнені райони.
По-друге, відповідно до приписів Виборчого кодексу України у рік проведення чергових місцевих виборів перші місцеві вибори призначаються та проводяться разом з черговими. Таким чином, 25 жовтня 2020 року разом з черговими місцевими виборами проводитимуться і перші вибори.
По-третє, цьогорічні чергові та перші вибори депутатів місцевих рад організовуватимуться і проводитимуться за новими виборчими системами. А саме:
– вибори депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідної територіальної громади. У кожному такому окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів;
– вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті, села, селища згідно з адміністративно-територіальним устроєм або територією міської, сільської, селищної територіальної громади.
При цьому організація підготовки і проведення виборів депутатів місцевих рад за зазначеними виборчими системами передбачає нову систему висування кандидатів у депутати організаціями політичних партій. А також – формування нових видів виборчих списків кандидатів, а саме: єдиного та територіальних виборчих списків на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).
По-четверте, на виборах 25 жовтня 2020 року буде обов’язковим дотримання гендерної квоти під час формування виборчих списків місцевих організацій політичних партій, за якою серед кожних п’яти кандидатів у виборчому списку має бути щонайменше дві жінки. Недотримання гендерної квоти у виборчому списку може слугувати підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації політичної партії.
Підсумовуючи слід зазначити, що особливо складною для розуміння організаціями політичних партій та виборцями, а також для адміністрування територіальними та дільничними виборчими комісіями видається організація підготовки і проведення зазначених виборів за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками. Значна кількість новацій у виборчому законодавстві є серйозним викликом для всіх суб’єктів виборчого процесу. Буде не просто, проте ми впевнені, що як і під час попередніх виборчих процесів всі впораються зі своїми завданнями.
»
- Login to post comments