- Інструкція з діловодства
- Адміністративно-територіальний розподіл
- Районний бюджет
- Регуляторна діяльність
- Захист прав споживачів
- Відділ цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності ЦНАП
- Внутрішній аудит
- Доступ до публічної інформації
- Державна служба
- Громадська рада
- Положення про Громадську раду при Сарненській районній державній адміністрації
- Структура громадської ради
- Нормативні документи, що регламентують діяльність громадської ради
- Протоколи засідань громадської ради
- Рішення громадської ради
- Щорічний звіт про роботу громадської ради
- Новини та оголошення
- Про затвердження складу громадської ради при Сарненській райдержадміністрації
- Громадське обговорення
- Звернення громадян
- Конкурс
- Запобігання проявам корупції
- Реєстр виборців
- Державні закупівлі
- Служба у справах дітей
- Управління освіти, культури, охорони здоров’я та спорту
- Соціальний захист
- Архівний відділ
- Соціальне страхування
- Податкова політика
- Протидія домашньому насильству
- Вакансії
- Очищення влади
- Інвестиційний атлас надрокористувача
- Правові консультації
- Протидія торгівлі людьми
- Публічний звіт
- Реєстр наборів відкритих даних, що перебувають у Сарненській райдержадміністрації
- Статистика
- Гід з державних послуг
№ 55 "Про районну цільову програму «Сарненський професійно-освітній округ» на 2015-2018 роки"
Добавлено Адміністратор Вт, 24/02/2015 - 15:26
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
голови районної державної адміністрації
17 лютого 2015 року № 55
Про районну цільову програму «Сарненський професійно-освітній округ» на 2015-2018 роки |
|
Керуючись Законом України «Про місцеві державні адміністрації», Законом України «Про загальну середню освіту», на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.11.2013 року № 1650 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Вищого професійного училища №22 м. Сарни», з метою теоретичного обґрунтування та експериментальної перевірки економіко-педагогічних чинників забезпечення якості професійної підготовки робітничих в умовах запропонованої моделі Сарненського професійно-освітнього округу з опорним навчальним закладом ВПУ №22 м. Сарни:
1. Схвалити районну цільову програму «Сарненський професійно-освітній округ» на 2015-2018 роки (далі – Програма), що додається.
2. Вищому професійному училищу №22 м.Сарни (Городнюк В.П.):
2.1. Подати Програму Сарненській районній раді на затвердження в установленому порядку.
2.2. Організувати системний контроль за виконанням Програми.
3. Фінансовому управлінню Сарненської районної державної адміністрації (Коханевич Т.М.) в районному бюджеті на відповідні роки передбачати кошти, в межах реальних фінансових ресурсів, на виконання даної Програми.
4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника голови Сарненської районної державної адміністрації Яковчука Я.В.
Виконуючий обов’язки голови адміністрації Я. Яковчук
СХВАЛЕНО
Розпорядження голови районної державної адміністрації 17.02.2015 № 55
|
Районна цільова програма
«Сарненський професійно-освітній округ» на 2015-2018 роки
1. Загальні положення
Районна цільова програма «Сарненський професійно-освітній округ» на 2015-2018 роки (далі - Програма) розроблена на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.11.2013 року № 1650 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Вищого професійного училища №22 м.Сарни», наказу Управління освіти Рівненської обласної державної адміністрації від 11.03.2014 року №144 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Вищого професійного училища №22 м. Сарни»
Дана програма спрямована на забезпечення профілізації освіти, охоплення навчанням 100% дітей шкільного віку, забезпечення кожній людині рівного доступу до якісної професійної освіти, економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації робітничих кадрів, розвитку матеріально-технічної бази професійної освіти.
У Програмі враховані основні положення, завдання і напрями, що визначені: Національною доктриною розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України 17 квітня 2002 року № 347, Законом України від 13 травня 1999 року № 651 „Про загальну середню освіту”, Положенням про освітній округ затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 777, Концепцією профільного навчання в старшій школі, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2009 року № 854.
Згідно абзацу 4 частини 3 ст.9 Закону України від 13 травня 1999 року № 651 „Про загальну середню освіту” загальноосвітні навчальні заклади для задоволення допрофесійних, професійних запитів та культурно-освітніх потреб громадян можуть входити до складу освітніх округів, спілок, інших об'єднань, у тому числі за участі навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти різних типів і рівнів акредитації, закладів культури, фізичної культури та спорту, підприємств і громадських організацій.
Професійно-освітній округ - це добровільне об'єднання у межах району навчальних закладів системи загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти, що спрямовують свою діяльність на створення умов для здобуття громадянами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглиблене вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особистості, а також закладів культури, фізичної культури і спорту, підприємств і громадських організацій.
ІІ. Мета Програми
Метою цієї Програми є забезпечення реалізації державної політики розвитку професійно-технічної освіти, спрямованої на потреби особистості отримати якісну освіту. Одним із головних стратегічних пріоритетів сучасної державної політики формування трудового потенціалу України повинно стати відтворення кваліфікованої робочої сили та підвищення її конкурентоспроможності відповідно до сучасних потреб економічного і соціального розвитку, забезпечення умов для задоволення потреб громадян, суспільства та ринку праці в якісній професійно-технічній освіті шляхом створення нових механізмів регулювання сфери професійної освіти, оновлення її структури та змісту, розвитку фундаментальності та практичної спрямованості освітніх програм, формування системи навчання протягом життя, що є одним із основоположних чинників забезпечення європейського та світового рівня України.
Практична реалізація ідеї децентралізації потребує розроблення нових моделей освітньо-професійної діяльності. За ініціативою науковців Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-технічної освіти НАПН України 29.11.2013 р. створено перший в Україні професійно-освітній округ з опорним Вищим професійним училищем № 22 у м. Сарни Рівненської обл. Метою його є об’єднання зусиль органів влади, роботодавців, громадських організацій, батьків, загальноосвітніх і професійних навчальних закладів у підготовці робітничих кадрів відповідно до запитів місцевих ринків праці.
ІІІ. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
У ході проведеного нами аналізу основних теоретичних положень та практичного досвіду діяльності професійно-технічних навчальних закладів у напрямі професійної підготовки робітників на регіональному рівні було виявлено такі суперечності в організації навчання між:
вимогами ринку праці до підготовки випускників професійно-технічних навчальних закладів і неспроможністю традиційної системи професійно-технічної освіти їх виконати, у відсутності єдиної системи управління якістю професійної освіти та її моніторингу на регіональному рівні;
практикою централізованого управління і замовлення на підготовку робітничих кадрів та попитом, що складається на регіональних ринках праці України, а також обмеженістю автономності й відсутності реальних стимулів для ефективнішого використання бюджетних і залучених коштів у навчальних закладах регіону (зокрема в умовах скорочення контингенту учнів).
Слід відзначити також, що лінійні вертикальні зв’язки продовжують визначати управлінську функцію системи профтехосвіти – тоді, коли є достатні умови для розбудови розгалужених освітніх структур (освітніх округів, кластерів).
З огляду на це, виникає потреба у посиленні взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, соціальних партнерів, роботодавців та професійно-технічних навчальних закладів щодо розв’язання проблем функціонування і розвитку професійно-технічної освіти в окремому регіоні (області, районі).
IV. Завдання і заходи
Основними завданнями Сарненського професійно-освітнього округу є:
концентрація та ефективне використання кадрових, інформаційних, матеріальних, фінансових ресурсів, спрямованих на задоволення освітніх потреб учнів та дорослого населення, у тому числі, при підготовці кадрів;
забезпечення доступності професійної освіти для всіх дітей, молоді та дорослого населення регіону незалежно від місця проживання;
надання методичної допомоги суб’єктам округу за напрямами діяльності;
впровадження інноваційних технологій в навчально-виробничий процес професійної підготовки робітників;
створення єдиної системи виховної роботи;
надання освітніх консультаційних послуг населенню;
сприяння розвитку підприємництва, самозайнятості випускникам навчальних закладів та незайнятому дорослому населенню;
забезпечення профілізації освіти, підвищення якості освіти та її відповідність сучасним стандартам на основі ефективного використання потенціалу ресурсів кожного навчального закладу, координації та консолідації зусиль усіх суб'єктів освітнього округу.
організація співпраці із суб’єктами округу, іншими навчальними закладами та закладами культури, громадськими організаціями та ін.
Запропонована послідовна, багатоступенева, цілісна система надання освітніх послуг дозволяє розвивати індивідуальні здібності кожної людини (учня школи, ПТНЗ і дорослого населення).
Викладене дає підстави стверджувати, що запропоновані механізми здатні забезпечувати гнучке реагування ПТНЗ на потреби регіонального ринку праці, тобто самостійно вирішувати проблеми з місцевими установами, реформуючи діяльність навчальних закладів на основі модернізації мережі та децентралізації управління професійною підготовкою робітників у межах професійно-освітнього округу Сарненського району.
V. Напрями діяльності та джерела фінансування Програми
Виконання програми здійснюється на обласному рівні та на рівні районів і міст обласного значення. З метою реформування системи освіти області необхідно реалізувати три основні напрями:
1. Формування і функціонування професійно-освітніх округів.
2. Оптимізація мережі професійно-технічних та інших навчальних закладів.
3. Оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.
На рівні районів і міст обласного значення Програма виконується шляхом затвердження відповідних районних, міських програм. Реалізація заходів програми здійснюється за рахунок коштів вивільнених внаслідок оптимізації (реорганізації) навчальних закладів. Вивільнення і перерозподіл ресурсів між освітніми закладами сприятиме створенню нових освітніх можливостей, зокрема розвитку матеріально-технічної бази відповідно до сучасних вимог.
Термін дії Програми – 2015-2018 роки.
Програма реалізується у два етапи:
І етап: 2015-2016 роки – створення і апробація нових інституцій та нормативно – правових актів, що забезпечать якісне і високоефективне функціонування Сарненського професійно-освітнього округу;
ІІ етап: 2017-2018 роки - створення якісних умов для організації навчально-виховного процесу;
VІ. Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу отримати:
Науково-обґрунтовану і експериментально перевірену модель діяльності регіонального професійно-освітнього округу та опорного ПТНЗ, пов’язаної з підвищенням якості професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та працевлаштуванням випускників ПТНЗ та іншого дорослого незайнятого населення регіону.
Базу даних передового світового і вітчизняного педагогічного досвіду з проблеми діяльності освітніх округів.
Методику налагодження соціального партнерства в регіональному професійно-освітньому окрузі у напрямі вирішення проблеми підготовки кадрів.
Структуру та напрями діяльності координаційної ради регіонального професійно-освітнього округу з опорним ПТНЗ ( на прикладі Сарненськго району).
Регіональний план модернізації мережі професійно-технічних і загальноосвітніх навчальних закладів професійно-освітнього округу (Сарненського району).
Організаційну структуру, функціональні обов’язки і завдання нових підрозділів опорного ПТНЗ: відділу (лабораторії) маркетингу та освітнього моніторингу; навчально-практичних центрів та бізнесцентра.
Методику визначення орієнтовних обсягів регіонального замовлення на освітні послуги (професійну підготовку робітничих кадрів) за результатами щорічного моніторингу ринку праці та перспектив розвитку наявної мережі навчальних закладів.
Аналітичну довідку стану ринку праці Сарненського району та створення бази даних роботодавців регіону на кожен рік. Перелік нових затребуваних інтегрованих та інших робітничих професій і спеціальностей, їх професіограми.
Організаційну структуру та штатний розпис опорного професійно-технічного навчального закладу (на прикладі ВПУ №22 м. Сарни).
Методику проведення професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації робітників, з числа учнівської молоді, дорослого населення, у тому числі й безробітних, в умовах навчально-практичного центру ПТНЗ.
Програму сприяння розвитку підприємництва, самозайнятості випускникам ПТНЗ та іншому незайнятому дорослому населенню Сарненського району.
Комплект навчально-програмної документації ступеневої професійної підготовки кадрів в умовах регіонального професійно-освітнього округу.
Удосконалену методику розрахунків середньої вартості підготовки одного кваліфікованого робітника в умовах регіонального професійно-освітнього округу.
Методичні рекомендації: «Створення та організація діяльності регіональних професійно-освітніх округів з опорними професійно-технічними навчальними закладами».
Довгострокову освітню програму Сарненського району.
Навчальні електронні посібники для спеціальної технології і виробничого навчання.
Методичні посібники «Соціально-економічна ефективність професійної підготовки робітників у системі ПТО», «Організація професійної підготовки робітничих кадрів в умовах регіонального професійно-освітнього округу».
Керівник апарату райдержадміністрації В.Стельмах