Також дивіться новини на facebook.com

Рішення № 50 від 29 січня 2016 року "Про внесення змін до рішення сільської ради від 26.01.2015 №346 “Про встановлення податку на майно в частиніплати за землю”."

Р І Ш Е Н Н Я
 
 

від 29  січня  2016  року                                                   №50 

 
Про внесення змін до рішення
сільської ради від 26.01.2015  №346

“Про встановлення податку на майно

в частиніплати за землю”.
 
 

Керуючись Законом України від 24 грудня 2015 року № 909 – VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», відповідно до пунктів 24 та 28 частини 1 статті 26 та статті 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,за погодженням з постійними комісіями сільської ради та в інтересах територіальної громади, сільська рада

 
ВИРІШИЛА:

1.Внести з 01 січня 2016 року зміни до рішення сільської ради від 26.01.2015 року №346 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю» та затвердити Положення про встановлення плати за землю на території Кузьмівської сільської ради згідно з додатком до даного рішення.

2.Визнати таким , що втратило чинність рішення сільської ради від 20.10.2015 року №384 « Про внесення змін до рішення сільської ради від 26.01.2015 року №346 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю» з 01 січня 2016 року.

3. Дане рішення набуває чинності з дня його прийняття та застосовується з 01 січня 2016 року.

3. Секретарю  ради Волошиній В.Й. забезпечити направлення  копії цього рішення до органу державної фіскальної служби у Сарненському районі.

4. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів покласти на орган Державної фіскальної служби в Сарненському районі.

 

 Сільський голова                                     О.І.Тарасюк

 
Додаток
до рішення Кузьмівської сільської ради від

29.01.2016 року №50   » Про внесення змін до

рішення сільської ради від26 .01.2015 року

 №346 «Про встановлення податку на майно в

 частині плати за землю» .       
 
Положення
про встановлення плати за землю на території Кузьмівської сільської ради
 

Положення про встановлення плати за землю на території Кузьмівської сільської ради(далі – Положення) розроблено відповідно до Податкового кодексу Українита є обов’язковим до виконання юридичними та фізичними особами на території  Кузьмівської сільської ради.

Плата за землюобов’язковийплатіж у складіподатку на майно, щосправляється у формі земельного податку та орендної плати за земельніділянкидержавної і комунальноївласності;

1. Платники земельного податку

1.1. Платниками земельного податку є:

1.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

1.1.2. землекористувачі.

1.2. Особливості справляння податку суб»єктами господарювання,які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою3 розділу ХІУ Податкового кодексу України.

2. Платники орендної плати

2.1. Платниками орендної плати є орендарі земельних ділянок. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

3. Об'єкти оподаткування.

3.1. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності, користуванні та земельні ділянки надані в оренду.

 
 
4. База оподаткування.

 Базою оподаткування є:

4.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України;

4.2. площаземельнихділянок, нормативнугрошовуоцінкуяких не проведено.

5. Ставки земельного податку за земельні ділянки.

5.1. Ставка податку за земельні ділянки,нормативно-грошова оцінка яких проведена  , встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки ( крім земельних ділянок , зазначених у пунктах 5.2-5.16 цього положення);

5.2.Ставка податку за земельні ділянки  сільськогосподарських угідь ( рілля, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження)   встановлюється у розмірі 0,1 відсотка від їх нормативно-грошової оцінки.

5.3. Податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб справляється у розмірі 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

5.4. Податок за земельні ділянки на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у  розмірі  3 відсотків від нормативної грошової оцінки.

5.5. Податок за земельні ділянки на територіях та об'єктах історико-культурного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки землі

5.6. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту (крім земельних ділянок, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові будівлі та інші споруди і які оподатковуються на загальних підставах), надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, а також за водойми, надані для виробництва рибної продукції, справляється у розмірі 0,25 відсотків від нормативної  грошової оцінки землі.

5.7. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель промисловості, які надані для виробництва алкогольних, слабоалкогольних та прохолоджувальних напоїв, справляється у розмірі 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.8. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель транспорту, які надані для автотехобслуговування та ремонту автомобілів, справляється у розмірі 2 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.9. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови, які надані для будівництва та обслуговування будівель торгівлі справляється у розмірі 2 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.10. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови, які надані для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів харчування, справляється у розмірі 2 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.11. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови, які надані для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, справляється у розмірі 1,0 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

5.12. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови, які надані для будівництва та обслуговування закладів охорони здоров’я, справляється у  розмірі 2 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.13. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови або земель транспорту, які надані для торгівлі нафтопродуктами, скрапленим та стислим газом для автотранспорту справляється у розмірі 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

5.14. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель громадської забудови, які надані для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ справляється у  розмірі 3 відсотків від їх нормативно грошової оцінки.

5.15. Податок за земельні ділянки, що відносяться до земель зв’язку, які надані для будівництва та обслуговування об’єктів мобільного, супутникового зв’язку та кабельного телебачення справляється у розмірі 3 відсотків від їх нормативно грошової оцінки.

5.16. У разі надання в оренду земельних ділянок, окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами,  іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до п.5.1. цього Положеннявід нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря.

5.17. Ставки земельного податку за земельні ділянки , розташовані за межами населеного пункту, нормативно грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області для всіх категорій земель.

6.Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб.

6.1. Від сплати податку звільняються фізичні та юридичні особи відповідно до статей 281 та 282 Податкового кодексу України.

 
6.2Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб.
 

6.2.1. Від сплати податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

6.2.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 6.2.1 цієї статті, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

6.2.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

6.2.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)- не більш як 0,10 гектара;

6.2.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

6.2.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

6.2.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

6.2.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

 

6.3. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб.

 
Від сплати податку звільняються:

6.3.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

6.3.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;

 

6.4. Земельніділянки, які не підлягаютьоподаткуваннюземельнимподатком

6.4.1. Не сплачуєтьсяподаток за:

6.4.1.1. хімічнозабрудненихсільськогосподарськихугідь, на які запровадженообмеженнящодоведення сільського господарства;

6.4.1.2. землісільськогосподарськихугідь, щоперебувають у тимчасовійконсерваціїабо у стадіїсільськогосподарськогоосвоєння;

6.4.1.3. земельніділянкидержавнихсортовипробувальнихстанцій і сортодільниць, які використовуються для випробуваннясортівсільськогосподарських культур;

6.4.1.4. землідорожньогогосподарстваавтомобільнихдорігзагальногокористування - земліпід проїзноючастиною, узбіччям, земляним полотном, декоративнимозелененням, резервами, кюветами, мостами, штучнимиспорудами, тунелями, транспортнимирозв'язками, водопропускнимиспорудами, підпірнимистінками, шумовимиекранами, очиснимиспорудами і розташованими в межах смугвідведенняіншимидорожнімиспорудами та обладнанням, а такожземлі, щознаходяться за межами смугвідведення, якщо на них розміщеніспоруди, щозабезпечуютьфункціонуванняавтомобільнихдоріг, а саме:

а) паралельніоб'їзні дороги, поромніпереправи, снігозахисніспоруди і насадження, протилавинні та протисельовіспоруди, вловлюючіз'їзди, захиснінасадження, шумовіекрани, очисніспоруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберіганняпаливно-мастильнихматеріалів, комплекси для зважуваннявеликогабаритного транспорту, виробничібази, штучні та іншіспоруди, щоперебувають у державнійвласності, власностідержавнихпідприємствабовласностігосподарськихтовариств, у статутному капіталіяких 100 відсотківакцій (часток, паїв) належитьдержаві;

6.4.1.5. земельніділянкисільськогосподарськихпідприємствусіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайнятімолодими садами, ягідниками та виноградниками до вступуїх у пору плодоношення, а такожгібридниминасадженнями, генофондовимиколекціями та розсадникамибагаторічнихплодовихнасаджень;

6.4.1.6. земельніділянкикладовищ.

6.4.1.7. земельніділянки, на якихрозташованідипломатичніпредставництва, які відповідно до міжнароднихдоговорів (угод), згода на обов’язковістьякихнадана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельнимиділянкаминабезоплатнійоснові.

6.4.1.8. земельніділянки, надані для будівництва і обслуговуваннякультових та іншихбудівель, необхідних для забезпеченнядіяльностірелігійнихорганізаційУкраїни, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

6.5 Додатково до пільг, наданих згідно із статтями 281, 282 Податкового кодексу України, звільнити від сплати земельного податку:

6.5.1. парки комунальної власності;

6.5.2. навчальні заклади сільськогосподарського профілю та професійно-технічні училища;

6.5.3. органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні Сили України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

6.5.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форм власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

6.5.5. благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

6.6. Особливості оподаткування платою за землю.

 

6.6.1. Кузьмівська сільська радавстановлює ставки плати за землю та пільгищодо земельного податку, щосплачується на відповідній території.

6.6.2. Якщо право на пільгу у платникавиникаєпротягом року, то вінзвільняєтьсявідсплатиподаткупочинаючи з місяця, щонастає за місяцем, у якомувиниклоце право. У разівтрати права на пільгупротягом року податоксплачуєтьсяпочинаючи з місяця, щонастає за місяцем, у якомувтраченоце право.

6.6.3. Якщоплатникиподатку, які користуються пільгами з цьогоподатку, надають в орендуземельніділянки, окремібудівлі, спорудиабоїхчастини, податок за такіземельніділянки та земельніділянки під такими будівлями (їхчастинами) сплачується на загальнихпідставах з урахуваннямприбудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи уразінадання ними будівель, споруд (їхчастин) в тимчасовекористування (оренду) іншимбюджетнимустановам, дошкільним, загальноосвітнімнавчальним закладам незалежновід форм власності і джерелфінансування

7. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню

7.1. Не сплачується земельний податок за земельні ділянки визначені статтею 283 Податкового кодексу України.

 

8. Орендна плата

8.1.Підставою для нарахуванняорендної плати за земельнуділянку є договірорендитакоїземельноїділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма наданняінформаціїзатверджуєтьсяцентральним органом виконавчоївлади, щозабезпечуєформуваннядержавноїподатковоїполітики.

8.2. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

8.3. Об»єктом оподаткування є земельна ділянка , надана в оренду.

8.4. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмірорендної плати встановлюється у договоріоренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3,5відсотківнормативноїгрошовоїоцінки;
- не можеперевищувати 12 відсотківнормативноїгрошовоїоцінки.

До мінімального розміру орендної плати застосовуються такі коефіцієнти:

-         для суб’єкту підприємницької діяльності, який проводить на земельній ділянці роздрібну торгівлю – 1,2;

-         для суб’єкту підприємницької діяльності, який проводить на земельній ділянці гуртову торгівлю – 1,3;

-         для суб’єкту підприємницької діяльності, який проводитьна земельній ділянці торгівлю ювелірними виробами з дорогоцінних металів, торгівлю автовелозапчастинами, торгівлю меблями – 1,3;

-          для суб’єкту підприємницької діяльності, який проводитьна земельній ділянці торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами – 2,0;

-         для суб’єкту підприємницької діяльності, який проводитьна земельній ділянці торгівлю нафтопродуктами – 3,0.

Розмір орендної плати за земельні ділянки зайняті житловим фондом встановлюється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до пункту 5.1 даного Положення.

8.5. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

8.6. Величина орендної плати змінюється у разі зміни грошової оцінки земельної ділянки.

 

9. Податковий період

9.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

9.2.Податковийперіод, порядок обчисленняорендної плати, строк сплати та порядок їїзарахуваннядобюджетівзастосовуєтьсявідповідно до вимог статей 285-287 Податкового кодексу України.

9.3.Базовий податковий ( звітний ) період починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року ( для новостворених підприємств та організацій , а також у зв»язку з набуттям права власності та\або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

10. Порядок обчислення та строк сплати плати за землю

10.1. Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю

10.2. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю відповідно до статей 285-288 Податкового кодексу України.

11. Контроль

11.1. Контроль за правильністю та своєчасністю сплати плати за землю здійснюється  контролюючим органом у відповідністю з Податковим кодексом України.        

12. Відповідальність

12.1. Відповідальність за повноту та правильність справляння, своєчасність сплати плати за землю до сільського бюджету покладається на платників відповідно до Податкового кодексу України.

Сільський  голова                                                    О.І.Тарасюк