Також дивіться новини на facebook.com

№ 453 від 02 грудня 2016 року "Про районну програму запобігання та лікування серцево-судинних та судинно-мозкових захворювань на 2017 рік"

 Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
 
голови районної державної адміністрації
 

02 грудня 2016 року                                                                                           № 453

 
 

Про районну програму запобігання та лікування серцево-судинних  та судинно-мозкових захворювань на 2017 рік

 
 
 

Керуючись статтями 22, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»,  на підставі Основ законодавства України про охорону здоров’я, з метою поліпшення лікування хворих на серцево-судинні та судинно-мозкові захворювання:

 

1. Схвалити районну програму запобігання та лікування серцево-судинних та судинно-мозкових захворювань на 2017 рік  (далі – Програма), що додається.

2. Відділу охорони здоров’я районної державної адміністрації:

2.1. Подати Програму на затвердження районній раді в установленному порядку;

2.2. Видатки на реалізацію Програми здійснювати у межах асигнувань, передбачених в районному бюджеті, забезпечити належне і своєчасне виконання заходів Програми;

2.3. Забезпечити подання інформації про хід виконання Програми районній державній адміністрації до 15 грудня.

3. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації в межах наявних фінансових ресурсів в районному бюджеті передбачити кошти для реалізації Програми.

4. Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на заступника голови райдержадміністрації Параницю Н.М.

 
 

Голова адміністрації                                                                               Я. Яковчук

 
 
 
СХВАЛЕНО
Розпорядження голови
райдержадміністрації

02  грудня 2016 року №453

 
 

Районна програма запобігання та лікування серцево-судинних 

та судинно-мозкових захворювань на 2017 рік
 
Загальна частина

Серцево-судинні захворювання посідають перше місце у структурі захворювань і зумовлюють майже дві третини всіх випадків смерті та третину причин інвалідності. За даними Європейського Товариства Кардіологів Україна займає перше місце серед європейських країн за рівнем смертності від хвороб серця і судин.

Гострий інфаркт міокарда (ГІМ) – головна причина смерті в економічно розвинених країнах, яка стимулює медичну наукову громаду шукати нові ефективніші форми та методи надання невідкладної допомоги і лікування хворих з даною патологією.

У світі основними методами раннього етіопатологічного лікування ГІМ є тромболітична терапія та первинне перкутанне втручання. Тактика консервативного лікування включає проведення системного тромболізису з використанням тромболітичних препаратів (тенектеплаза, альтеплаза, стрептокіназа), а також застосування гепарину чи низькомолекулярних нефракціонованих гепаринів.

Від швидкості реканалізації коронарних судин залежить подальший перебіг захворювання, частота виникнення повторних інфарктів міокарду, працездатність пацієнта та смертність. Ефективність даних методів найвища у перші 3-6 години від початку захворювання. Хоча, за певних умов, їх проводять до 12 годин від початку розвитку симптомів. Тромболітична терапія та інтервенційні методи лікування у прогнозі ГІМ показали себе на 20-25% ефективнішими ніж інші консервативні методи лікування.

В Україні 70 відсотків пацієнтів з ГІМ отримують консервативну терапію. І ось результати такої терапії: госпітальна летальність у добре моніторованих, добре обладнаних реанімаційних відділеннях, з висококваліфікованим персоналом складає 12 відсотків. 18 відсотків пацієнтів йдуть зі шпиталю з фракцією викиду лівого шлуночка менше 35 відсотків. Ці люди стають інвалідами через важку серцеву недостатність, на їх реабілітацію йде як мінімум 6-8 місяців. У той час як летальність у випадку догоспітального тромболізису у Франції складає 3,3 відсотка і всього лише 8 відсотків хворих цієї групи йдуть зі зниженою фракцією викиду лівого шлуночка. Доведено, що за умови догоспітального системного тромболізису (до 2-х годин від початку виникнення больового симптому) летальність становить 0 відсотка. 99 відсотків таких пацієнтів залишаються живими і протягом року після перенесеного ГІМ.

 
 
 
 

В Україні вмирають від хвороб системи кровообігу не тільки частіше, але й раніше. Зростаюча поширеність серцево-судинних захворювань є однією з найважливіших медико-соціальних проблем в Україні. Вони суттєво впливають на тривалість і якість життя, на показники втрат життєвого потенціалу країни.

Щорічно в Україні реєструють понад 100 000 гострих порушень мозкового кровообігу (ГПМК). Інсульт значно випередив злоякісні пухлини і займає друге місце серед причин смерті (біля 33 753 випадків у 2015 році). Економічні втрати (збитки) від гострих порушень мозкового кровообігу – одні з найвищих серед усіх захворювань. Третина осіб, що перенесли інсульт є працездатного віку, але лише 10 відсотків серед тих, що вижили повертаються до попередньої активності. Чим швидше буде відновлено кровоток, тим разючішим буде ефект. Основний метод швидкого відновлення кровообігу в зоні ішемії є реканалізація закупореної тромбом чи емболом артерії шляхом довенного чи доартеріального введення тромболітичних засобів, здатних розчиняти тромб безпосередньо у просвіті судини.

Рівень захворюваності хвороб системи кровообігу протягом останніх років лишається високим, так в 2015 році захворюваність від хвороб системи кровообігу склала — 63,8 хворих на 1000  дорослого населення.

Завдяки активному впровадженню інтервенційних методів лікування ішемічної хвороби серця, в тому числі ГІМ, у Рівненській обласній лікарні, лікарі кардіологи Сарненщини теж активно скеровують хворих для проведення коронарографії із подальшим визначенням тактики лікування. У  2015 році проведено системний тромболізис 10 хворим із ГІМ, направлений на коронарографію 21 пацієнт.

Ситуація з інфарктами міокарда лишається сталою продовж останніх років. В 2015 році у Сарненському районі діагностовано 73 випадків інфаркту міокарду, 216 інсультів.Залишається високою смертність від хвороб органів кровообігу – 798 померлих у 2015 році, із них 11,4 відсотка у працездатному віці.

Захворюваність на серцево-судинні та судинно-мозкові хвороби стає не лише медичною проблемою, а і соціальною, для розв'язання якої необхідні державна підтримка, координація зусиль усіх органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

 

                                     Мета Програми

       Метою Програми є запобігання та зниження рівня захворюваності на серцево-судинні і судинно-мозкові хвороби, інвалідності та смертності від їх ускладнень, а також збільшення тривалості і підвищення якості життя населення.

 

Основні завдання Програми

Основними завданнями Програми є:

-                   підвищення рівня обізнаності населення з питань кардіології шляхом залучення засобів масової інформації;

-                   поліпшення своєчасності ранньої діагностики серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань, підвищення кваліфікації медичних працівників з питань раннього виявлення захворювання та забезпечення лікування хворих у спеціальних закладах;

-                   постійний моніторинг рівня захворюваності населення на серцево-судинні і судинно-мозкові хвороби і стану надання кардіологічної та неврологічної допомоги населенню;

-                   визначення потреб і пріоритетів в організації надання кардіологічної допомоги населенню з урахуванням рівня, динаміки та структури захворюваності;

-                   поліпшення забезпечення лікувальних закладів засобами медичного призначення для надання допомоги з серцево-судинними хворобами.

 

                  Шляхи та способи розв’язання проблеми

       Для розвязання проблеми запобігання та лікування серцево-судинних і серцево-мозкових захворювань необхідно:

1.                Забезпечити проведення первинної та вторинної профілактики:

-                   створення системи виявлення хвороб на ранніх, доклінічних стадіях;

-                   обладнання закладів охорони здоров’я сучасною діагностичною апаратурою;

-                   підготовка висококваліфікованих спеціалістів;

-                   впровадження сучасних стандартів запобігання серцево-судинним та судинно-мозковим захворюванням;

-                   проведення сучасної медичної терапії;

2.                Забезпечити своєчасне надання спеціалізованої медичної допомоги:

- впровадження стандартів діагностики і протоколів лікування гострих

- серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань на догоспітальному та госпітальному етапах з визначенням необхідного переліку діагностичних та лікувальних процедур;

- організація системи стандартного обстеження хворих;

- надання в повному обсязі спеціалізованої медичної допомоги у разі гострих серцево-судинних захворювань;

- створення системи пренатальної діагностики вроджених вад серця

3.                Здійснити реабілітаційні заходи:

- впровадження стандартів та клінічних протоколів терапевтичного ведення хворих різного віку (антигіпертензивна та ліпідознижувальна, антиагрегантна та антикоагулянтна терапія) після інвазивних кардіологічних та кардіохірургічних втручань, а також після втручань на магістральних судинах голови та шиї;

- розвиток системи медичної та трудової реадаптації хворих;

- створення системи реабілітації хворих після хірургічного лікування вад серця, аритмії, інших серцево-судинних захворювань.

4.                Висвітлювати у теле- та радіопередачах, присвячених питанням охорони здоров’я, матеріали, пов’язані з розв’язанням проблеми запобігання захворюванням системи кровообігу.

           Запровадити рубрику здоров’я у періодичних виданнях, видавництво інформаційно-просвітницьких матеріалів.

5.                Забезпечити відповідно до сучасних стандартів лікування кардіологічне, неврологічне відділення та відділення анестезіології та реанімації необхідними лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

6.                Впровадити в медичну практику стандарти діагностики і клінічні протоколи лікування гострого інфаркту міокарда та гострого інсульту.

7.                Забезпечити заклади охорони здоров’я фібринолітичними агентами для надання невідкладної допомоги при гострих коронарних станах.

        
                         Обсяг та джерела фінансування Програми

 Фінансування районної Програми здійснюватиметься відповідно до законодавства за рахунок коштів районного бюджету, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством – згідно розрахунків наведених в таблиці.

Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми
п/п
Зміст заходу
Термін виконання
Потреба в коштах, тис.грн.
Відповідальні за виконання
1

Потреба в лікарських препаратах

2017 рік
314,0

КЗ «Сарненська ЦРЛ»

 
Всього
 
314,0
 
Розрахунок:

1. ІХС і вади серця – 135 осіб, потреба в антикоагулянтах: 50 грн. на 1 чол., в місяць, на рік сума складає 81 000 грн.;

2. ІХС і гострий коронарний синдром – 50 хворих (післяопераційне лікування), потреба в дезагрегантах 150 грн., на 1 хворого в місяць, на рік сума складає 90 000 грн.;

3. Інфаркти -100 осіб, потреба на невідкладну допомогу на протязі 2-х днів 550 грн. на 1 людину, на рік сума складає 55000 грн.;

4. Інсульти – 220 осіб, потреба на невідкладну допомогу 400 грн. на 1 людину, на рік сума складає 88000 грн.

 

Очікувані результати, ефективність Програми

         Виконання Програми дасть змогу:

-                     істотно підвищити рівень проінформованості населення щодо факторів ризику серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань та способів їх корекції;

-                   збільшити середню тривалість життя населення;

-                   знизити рівень смертності від ішемічної хвороби серця;

-                    зменшити рівень первинної інвалідності, зумовленої серцево-судинними і судинно-мозковими захворюваннями у працездатному віці.

 
 
 

Керівник апарату адміністрації                                                           В.Стельмах

 
 
Додаток 

до Програми

 
 
 
 

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

 з виконання Програми забезпечення мобілізаційної підготовки та оборонної роботи в Сарненському районні

на 2017 - 2021 роки

 
 
Найменування заходу
Обсяг витрат,
тис. гривень
Джерело фінансування
Виконавець заходу
2017 рік
2018
рік
2019 рік
2020
 рік
 
2021
рік
 
 

Завдання І. Мобілізаційна готовність

1.

Забезпечення доставки мобілізаційних ресурсів (людських і транспортних) до пунктів збору військових комісаріатів та пунктів прийому військових частин, у тому числі придбання пально-мастильних матеріалів для виконання заходів мобілізації

 
50,0
50,0
50,0
50,0
50,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
 
Сарненський районний військовий комісаріат
2.

Впровадження та забезпечення функціонування сучасних систем військового обліку:

придбання комп’ютерної техніки з ліцензійним програмним  забезпеченням та витратних матеріалів для їх заправки, відновлення і обслуговування

 
25,0
 
 
 
 

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
 
Сарненський районний військовий комісаріат
 3.

Дообладнання споруд районного збірного пункту та районного військового комісаріату необхідними засобами технічної охорони (камерами відеонагляду)

 
10,0
10,0
10,0
10,0
10,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
Сарненський районний військовий комісаріат

Завдання ІІ. Забезпечення функціонування системи управління територіальною обороною

4.

Дообладнання системи фільтрації повітря пункту управління територіальної оборони  району

 
 
 
 
 
Районний бюджет
 
 
Сарненський районний військовий комісаріат
5.

Забезпечення ефективного функціонування пункту управління територіальної оборони та командного складу підрозділів територіальної оборони:

придбання принтера формату А3 з приладдям безперебійної подачі чорнил  для друкування карт

 
 
 
 
 
 
 
 
Районний бюджет
 
 
Сарненський районний військовий комісаріат
6.

Створення системи зв’язку територіальної оборони району:

придбання радіостанцій транкінгового зв’язку та ретрансляторних установок,

у тому числі портативних цифрових радіостанцій Motorola  DP4800,  

Motorola DP4400, автомобільних цифрових радіостанцій транкінгових Motorola DP4600, ретрансляторів Motorola  MTR 3000

 
523,0
992,0
1092,0
1200,0
1200,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
 
 
Сарненський районний військовий комісаріат

Завдання ІІІ. Підготовка підрозділів територіальної оборони району

7.

Придбання речового майна для особового складу стрілецького батальйону (каремати, спальні мішки)

70,0
50,0
50,0
40,0
40,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
Сарненський районний військовий комісаріат
8.

Придбання спорядження для підготовки особового складу стрілецького батальйону (ліхтарі, компаси, мотузки, карабіни, аптечки, лопати, сокири, пили, казани)

 
40,0
40,0
40,0
40,0
40,0
Районний, сільський, селищний, міський бюджети
 
Сарненський районний військовий комісаріат
9.

Придбання бензинових агрегатів для вироблення електричного струму

50,0
50,0
50,0
50,0
50,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
 
Сарненський районний військовий комісаріат
10.

Придбання колод, бруса, жердин, дощок, бетонних блоків,  поліетиленових мішків для обладнання блокпостів

270,0
7,0
7,0
7,0
7,0

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
Сарненський районний військовий комісаріат
11.
Виготовлення мішеней
60,0
 
 
 
 

Районний, сільський, селищний, міський бюджети

 
Сарненський районний військовий комісаріат
 
Разом:
1098,0
1199,0
1299,0
1397,0
1397,0
Районний, бюджети
 
 
Сарненський районний військовий комісаріат