Також дивіться новини на facebook.com

РЕДАКЦІЙНИЙ СТАТУТ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЇ “ПОЛІССЯ” Сарненської районної ради

  РЕДАКЦІЙНИЙ СТАТУТ
 

КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЇ “ПОЛІССЯ”

Сарненської районної ради

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Сарни
2012 рік


І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Редакційний статут комунального підприємства телерадіокомпанії «Полісся» Сарненської районної ради (далі - Редакційний статут) розроблено відповідно до Закону України «Про телебачення та радіомовлення» на основі чинного законодавства України.

1.2. Редакційний статут визначає:

1.2.1. Порядок створення, діяльності та компетенцію Редакційної ради телерадіокомпанії (далі - Редакційна рада).

1.2.2. Склад та компетенцію творчого колективу телерадіокомпанії (далі - творчий колектив).
1.2.3. Особливості взаємовідносин Засновника телерадіокомпанії та творчого колективу щодо розподілу виробничих відносин та гарантій незалежності редакційної політики.

1.2.4. Взасмовідносини між владою та телерадіокомпанією, а також керівництва телерадіокомпанії з іншими телерадіоорганізаціями і ліцензіатами аудіовізуальної продукції.
1.2.5. Засади редакційної політики телерадіокомпанії.

1.3. Положення цього Редакційного статуту стосуються та є обов'язковими до виконання для керівництва телерадіокомпанії, всіх працівників творчого колективу та Засновника. Всі особи, на яких поширюються та є обов'язковими до виконання положення цього Редакційного статуту, повинні бути ознайомлені з його змістом.

 
ІІ. ПРІОРИТЕТИ І ЦІНОСТІ

 2.1. КП ТРК «Полісся» сповідує демократичні цінності. Вважає своїм пріоритетом захист прав людини, передбачених   Конституцією України.

2.2. У питаннях, які є суперечливими, керується пріоритетом свободи слова та прав людини.

2.3. Керується стандартами новинної журналістики у висвітленні політичних, культурних, релігійних, соціальних, міжнародних та інших конфліктних ситуацій.

2.4. Не приховує від громадян інформацію про ті чи інші порушення законодавства з боку представників всіх гілок влади та місцевого самоврядування.

 
ІІІ. ЗАВДАННЯ КП ТРК «ПОЛІССЯ»

3.1. Позиціонує себе засобом масової інформації, який характеризується    цілеспрямованою журналістською діяльністю, тісно пов’язаною з принципами, що мають не перехідний і не випадковий, а загальний закономірний характер із широким тематичним     діапазоном, наявністю репортажів та журналістських розслідувань, дотриманням високих професійних стандартів. Висвітлює не тільки місцеві, а й загальноукраїнські та світові суспільно значимі події.

3.2. Директор, редактори відділів, редакційна рада, журналісти, ведучі програм, технічні співробітники вважають за основу діяльності виражати сутність, суспільне призначення телерадіомовлення, визначають роль телерадіоорганізації, як суспільного інституту.

3.3. Поважає інтелектуальний рівень глядацько-слухацької аудиторії, уникає навмисного спрощення, узагальнень, моралізаторства.

3.4. Постійно працює над поліпшенням якості матеріалів, нарощує кадровий             потенціал, збільшує матеріальну базу.

ІV. ЖУРНАЛІСТСЬКІ СТАНДАРТИ КП ТРК «ПОЛІССЯ»

4.1. Будь-яка інформація повинна відповідати таким стандартам новинної журналістики, як оперативність, точність, достовірність, збалансованість, відокремлення фактів від коментарів та оцінок, повнота, чіткість висловлювань, що передбачає чіткий виклад розмовною мовою, просту побудову речень, уникнення спеціальної термінології, канцелярської лексики, надмірної образності, тощо.

4.2. Коментар у окремих, виняткових випадках має подаватися окремо від фактів.

4.3. Факти повинні точно відповідати реальним подіям чи даним. Будь-які висловлювання повинні озвучуватися голосом мовника, або переказуватися без спотворення первинного змісту.

4.4. Журналісти докладають максимум зусиль для перевірки кожної інформації. Кожний співробітник редакції має докласти власної ініціативи щодо уточнення будь-якої інформації, яку редакція готує до оприлюднення. Повідомляти про подію, яку не бачили на власні очі журналісти, про факти, відомі лише зі слів сторонньої особи, слід лише ретельно їх перевіривши.

4.5. Особливо ретельно слід перевіряти: повідомлення про лихо з людськими жертвами, кількість жертв, постраждалими і зниклими безвісти у частині їхньої кількості, повідомлення про смерть конкретної людини, про списки загиблих чи пропалих безвісти, імена, прізвища і особові назви, цифри, особливо, коли вони є принциповою частиною новини, виключені поняття, тобто усе, що починається зі слів "уперше", "востаннє", "найбільший", "найменший" та подібними.

4.6. Особові імена і назви ретельно перевіряються з допомогою довідників, словників, баз даних, карт чи атласів. Якщо така перевірка є неможливою, слід консультуватися з фахівцями у відповідних галузях.

4.7. Цитування:
4.7.1. Висловлювання мають відтворюватися в оригіналі.
4.7.2. Пряме посилання на джерело висловлювання обов’язкове.

4.7.4. Цитуючи висловлювання, не зафіксовані безпосередньо записуючим пристроєм, журналісти, повинні обов’язково посилатись на джерело інформації.

4.8. Джерела інформації:

4.8.1. На джерела інформації слід посилатися чітко і недвозначно.

4.8.2. Журналіст має право не розкривати джерел інформації. Інформацію з посиланням на анонімне джерело можна давати, коли вона є суспільно значимою, джерело є, безумовно, компетентним щодо характеру інформації, редакція переконана в добросовісності джерела, джерело з вагомих причин не хоче, щоб його назву або ім’я було оприлюднено.

4.8.3. Формулювати посилання на анонімне джерело слід якомога конкретніше: якщо джерело просить не посилатися на нього – зазначити: "джерела в ... (облдержадміністрації, податковій і т.п.)". Якщо джерелом інформації є посадова особа, яка просить не повідомляти місце роботи, можна зазначити "з офіційних джерел".

4.8.4. Посилатися на анонімні джерела можна лише тоді, коли повідомляється про факти чи події, але не можна цього робити, повідомляючи про коментарі чи думки.

4.8.5. Джерела інформації, зокрема інформації агенцій, Інтернет-видань, інших ЗМІ, мають бути чітко зазначені.

4.8.6. Інформація, отримана від співробітників прес-служб, прес-секретарів, речників, які уповноважені робити заяви від органів влади, установ, організацій, партій, рухів, фракцій і груп, окремих депутатів чи політиків, розцінюється як офіційна позиція. Ця інформація оприлюднюється із обов’язковим зазначенням джерела, яке несе відповідальність за її точність.

4.9. Основною формою подачі новин є вибудовування матеріалів у єдину інформаційну передачу з дотриманням певних умов, з урахуванням важливості кожного окремо взятого повідомлення. Повідомлення, що відкриває випуск, повинно бути найважливішим, найзначущішим для усіх верств населення з «полегшенням» актуальності при наближенні випуску до кінця, поступово знижується змістовно-тематична складність.

4.10.Узгоджуючи текст із особою, яка дала інформацію чи коментар, журналіст надає респондентові тільки його цитати, а не цілий текст.

4.11. Оприлюднення соціологічних опитувань:

4.11.1.Подаючі дані соціологічних досліджень, журналіст має вказати: точну назву соціологічної служби, яка проводила дослідження, замовника дослідження (якщо такий є), термін, географію і спосіб дослідження, кількість опитаних і вказівки на репрезентативність (які верстви населення ці опитані представляють), точне формулювання запитання, на яке давали відповідь респонденти, всі вагомі позиції відповідей, розмір статистичної похибки, за необхідності - контекст, який міг би мати вагу на думку громади чи окремих груп.

4.11.2. Журналіст усвідомлює свою відповідальність, обираючи результати соціологічних досліджень тих чи інших організацій, та докладає максимум зусиль, аби переконатися в авторитетності цих джерел.

4.12. Збалансованість інформації:

4.12.1. Збалансованість інформації передбачає висвітлення всіх точок зору. Це є необхідним мінімумом. Бажаним є наявність точки зору "золотого свідка", не заангажованого експерта. Збалансована подача інформації - це не лише викладання позицій всіх сторін конфлікту, чи всіх точок зору на неоднозначне питання, але, якщо це необхідно, і аргументація цих позицій сторонами.

4.12.2. Якщо якась зі сторін конфлікту відмовляється від коментарів, про це заздалегідь попередивши респондента, слід вказати у матеріалі із зазначенням точної причини відмови.

4.12.3. Висвітлення позиції сторін конфлікту має бути повним та аргументованим. Якщо журналіст змушений суттєво скорочувати промови сторін, він повинен знайти найчіткіше висловлювання кожної з них.

4.13. Відстороненість:

4.13.1. В інформаційних повідомленнях журналіст не коментує факти, про які інформує.

4.13.2. При доборі експертів для коментування тих чи інших подій чи явищ журналіст докладає максимум зусиль, аби переконатися у їх незаангажованості.

 
V.РЕКЛАМА

 5.1. Адміністрація та відділ реклами не мають права втручатися у роботу журналістів, репортерів та інших працівників, що зайняті у підготовці новин, дотримання журналістських стандартів для них є пріоритетом. Не допускається прихована реклама та одержання творчими працівниками товарів і послуг безкоштовно чи за пільговими цінами.

 
VI. РЕДАКЦІЙНА (НАГЛЯДОВА) РАДА

6.1. З метою дотримання вимог чинного законодавства України, щодо реалізації програмної політики КП ТРК «Полісся», створюється спеціальний наглядовий орган – Редакційна (наглядова) рада, до якої входять 4 особи, а саме: 2 особи (половина складу, або 50%) визначаються Засновником, і 2 особи (друга половина, або 50%) – обираються творчим колективом Підприємства. Склад, компетенція, повноваження та порядок прийняття рішень Редакційною радою визначається в Редакційному статуті.

6.2. Редакційна (наглядова) рада здійснює:

- контроль за дотриманням  редакційного статуту;

- контроль за дотриманням прав журналістів, вимог щодо заборони цензури та втручання у творчу діяльність телерадіоорганізації;

- вносить на розгляд органів управління телерадіокомпанії питання про відсторонення від керівництва телерадіокомпанією або її окремих підрозділів осіб, які порушили редакційний статут або вимоги чинного законодавства щодо прав журналістів, заборони цензури і втручання у творчу діяльність телерадіокомпанії, про призначення службового розслідування і звільнення цих осіб, відповідно до закону, в разі підтвердження наявності зазначених порушень.

6.3. Члени Редакційної ради працюють на громадських засадах.

6.4. На час проведення засідання Редакційної ради зі складу присутніх членів Редакційної ради обирається голова, який веде засідання, та секретар, який оформляє протокол засідання. Протокол оформляється у письмовій формі та підписується головою і секретарем.

6.5. Засідання Редакційної ради проводяться не рідше одного разу на півроку. Засідання може бути скликане позачергово на вимогу Засновника КП ТРК «Полісся» або уповноваженого ним органу, керівника одноособово, зборами творчого колективу, а також на вимогу не менш як половини складу Редакційної ради.

6.6. Засідання Редакційної ради є повноважним, якщо у ньому бере участь більше половини членів Редакційної ради.

6.7. Редакційна рада ухвалює рішення шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Редакційної ради. У випадку рівного розподілу голосів голос голови Редакційної ради є вирішальним.

6.8. Рішення Редакційної ради доводяться до творчого колективу та є обов’язковими до виконання.

6.9. На Редакційну раду покладається здійснення таких функцій:

- контроль за дотриманням творчими працівниками Редакційного статуту;

- контроль за дотриманням прав творчих працівників;

- контроль за дотриманням вимог щодо заборони цензури та втручання у творчу діяльність;

- внесення на розгляд органів управління питання про відсторонення від керівництва КП ТРК «Полісся», чи окремих підрозділів осіб, які порушили Редакційний статут та/або вимоги законодавства щодо прав творчих працівників, заборони цензури і втручання у творчу діяльність, про призначення службового розслідування і звільнення цих осіб, відповідно до закону, в разі підтвердження наявності зазначених порушень.

 
 
 
VII. ПРАВА ТВОРЧОГО КОЛЕКТИВУ ТА ТЕЛЕРАДІОЖУРНАЛІСТІВ
7.1. Творчий   колектив   телерадіоорганізації  складається з  телерадіожурналістів.
7.2. Творчий колектив організації   має   право   відстоювати інтереси телерадіожурналістів   та   здійснювати   контроль   за  дотриманням їхніх прав, вимог щодо заборони цензури і втручання у  творчу діяльність телерадіоорганізації. 
7.3. Збори творчого колективу телерадіоорганізації обирають  половину складу    редакційної    ради    телерадіоорганізації.
Телерадіожурналіст має право: 
а) брати участь у зборах творчого колективу телерадіоорганізації, вносити пропозиції щодо   розгляду   ними  питань;
б) пропонувати   кандидатури   до   складу редакційної ради телерадіоорганізації, бути обраним до її складу; 
в) звертатися до редакційної ради телерадіоорганізації щодо  порушень прав телерадіожурналістів, вимог щодо заборони цензури і  втручання у творчу діяльність телерадіоорганізації,  порушень  редакційного статуту телерадіоорганізації.
 
VIII. ЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЖУРНАЛІСТА КП ТРК «ПОЛІССЯ»

 8.1. Журналісти дотримуються "Кодексу професійної етики українського журналіста", етичні засади журналіста узгоджуються з "Кодексом...", відповідають духові "Мюнхенської декларації обов’язків і прав журналістів", а саме:

8.1.1.Право на інформацію, свободу висловлювань і критику є одним з основних прав людини.

8.1.2. Відповідальність журналістів перед суспільством первинна, порівняно з будь-якою іншою. Зокрема, стосовно роботодавців та органів державної влади.

8.1.3. Журналіст несе відповідальність перед аудиторією та перед громадською думкою загалом.

8.1.4. Журналіст несе відповідальність перед своїми джерелами інформації та особами, про яких він говорить.

8.1.5. Журналіст несе відповідальність перед колегами по редакції.

8.1.6. Журналіст несе відповідальність згідно з чинним законодавством.

8.2. Вважає неприпустимим оприлюднення висловлювань, які можна охарактеризувати як ксенофобські чи антисемітські.

8.3. Уникає висловлювань, які можуть ставити під сумнів рівність всіх людей від народження, незалежно від національності, віросповідання, раси, громадянства, статі, тощо.

8.4. Уникає висловлювань, які можуть бути образливими щодо людей іншої національності, віросповідання, раси, сексуальної орієнтації, а також людей з особливими потребами.

8.5. Стверджує рівноправність чоловіків і жінок у політичній, громадській, інтелектуальній, діловій сферах. Двозначні висловлювання щодо статі є неприпустимими.

8.6. Журналіст зобов’язаний:

8.6.1. Шанувати істину, з огляду на право суспільства її знати, попри будь-які можливі наслідки для нього самого.

8.6.2. Захищати свободу інформації, коментарів та критики.

8.6.3. Оприлюднювати лише ту інформацію, походження якої відоме, чи, в протилежному випадку, супроводжувати її необхідними примітками; не приховувати важливої інформації та не спотворювати тексти й документи.

8.6.4. Виправляти будь-яку озвучену інформацію, якщо вона виявиться неточною.

8.6.5. Зберігати професійну таємницю та не розголошувати джерело відомостей, одержаних конфіденційно.

8.6.6. Ніколи не поєднувати професію журналіста зі справою рекламіста чи пропагандиста: не приймати жодних прямих чи непрямих вказівок від рекламодавців.

8.6.7. Протистояти будь-якому тискові та приймати редакційні директиви тільки відповідальних представників редакції – редактора, керівника відділу.

8.6.8. Забороняється плагіат, наклеп, необґрунтовані звинувачення, приховування інформації, отримування будь-якого зиску від професійної діяльності.

8.7. Журналіст має право:

8.7.1. Обстоювати своє право на вільний доступ до всіх інформаційних джерел та право вільного розслідування всіх фактів, які стосуються суспільного життя. Таємниця державних та приватних справ, у цьому разі, може бути протиставлена журналістам тільки як виняток і на підставі чітко висловлених мотивів.

8.7.2. Відкидати будь-яке підпорядкування, що суперечить редакційному статуту.

8.7.3. Журналіст не може бути примушений виконувати професійні дії або висловлювати думку, коли це суперечить його переконанням чи засадам редакційної політики.

 
ІХ. ВИМОГИ ЩОДО РОЗПОСЮДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ

9.1. Творчий колектив має підходити до виконання завдань телерадіомовлення, ґрунтуючись на духовно-національних засадах, дбати про функціонування української мови і культури, сприяти розбудові і зміцненню незалежної, демократичної, соборної Української держави.

9.2. Інформація, що розповсюджується, має бути точною, об’єктивною, неупередженою та збалансованою, співвідноситись із вимогами чинного законодавства щодо дотримання авторських і суміжних прав. 

9.3. Під час передвиборчого періоду слід дотримуватись виборчого законодавства щодо особливостей поширення інформації про політичні партії та політиків.

9.4. Конфіденційна інформація має оприлюднюватись лише за погодженням з особами, у володінні чи розпорядженні яких вона знаходиться і відповідно до передбачених ними умов.

9.5. Інформація про злочини чи насильство має бути оперативною і перевіреною.

9.6. Весь творчий процес виробництва телерадіопрограм має бути осмисленим, доступним для сприйняття різними верствами населення та захищати дітей від негативного впливу інформації, що розповсюджується.

9.7. При розповсюдженні інформації творчий колектив дотримується вимог законодавства щодо авторських та суміжних прав.