Також дивіться новини на facebook.com

Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Тинненської сільської ради «Про місцеві податки і збори на території Тинненської сільської ради».

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.
Відповідно до Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» , статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.
Необхідність затвердження Положень про місцеві податки і збори обумовлено прийняттям Податкового кодексу України ( від 2 грудня 2010 року № 2755 – УІ,) , яким реформується діюча наразі системи справлення місцевих податків і зборів в Україні.
До набрання чинності цим Кодексом справлення місцевих податків і зборів на території Тинненської сільської ради проводилось за рішенням сільської ради від 19.05.2010 р. № 557.
Згідно зазначеного рішення, яке було прийнято відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України « Про місцеві податки і збори : комунальний податок, збір за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі.
Натомість Податковим кодексом передбачені наступні місцеві податки та збори: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиний податок, збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір за місця для паркування транспортних засобів, туристичний збір.
Даним проектом рішення сільської ради пропонується затвердити Положення про єдиний податок та Положення про збір та впровадження деяких видів підприємницької діяльності, відповідно до статті 10 Податкового кодексу України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Ціллю прийняття цього регуляторного акту є встановленням на території сільської ради місцевих податків і зборів відповідно до визначеного Податкового Кодексом переліку і в межах визначених ним граничних розмірів ставок та отримання до бюджету Тинненської сільської ради відповідних надходжень.

3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки відповідно до Податкового Кодексу України органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.
Обраний спосіб:
 відповідає вимогам чинного законодавства;
 забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
 забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики;
 повністю відповідає потребам у вирішенні проблем;
 встановлює порядок нарахування і сплати та розміри ставок місцевих податків і зборів, що надходять до сільського бюджету.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечують розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Згідно Податкового кодекса України до повноважень місцевих рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Тинненської сільської ради.
Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справлення місцевих податків і зборів на території Тинненської сільської ради пропонується шляхом прийняття рішення Тинненської сільської ради « Про місцеві податки і збори на території Тинненської сільської ради».
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і грунтується на загальнообов’язкові виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Після прийняття зазначеного рішення акти законодавства Тинненської сільської ради з питань оподаткування відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі прийняття регуляторного акта.

Прийняття цього регуляторного акту забезпечить належне справляння місцевих податків і зборів на території Тинненської сільської ради та надходження зазначених платежів до бюджету в прогнозованих обсягах.
Для адміністрування процесу немає необхідності створювання нового робочого місця. Для впровадження вимог цього регуляторного акта не потрібно додаткових витрат з бюджету.

6. Очікуванні результати від прийняття регуляторного акта.

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення апалізів вигод та витрат, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акту. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси платників місцевих податків і зборів, органів державної податкової служби та місцевого самоврядування .
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, що виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.

Таблиця вигід та витрат

Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси органів місцевого самоврядування - акти законодавства Тинненської сільської ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами на території Тинненської сільської ради відповідатимуть вимогам чинного законодавства;
- створення позитивного іміджу влади;
- мобілізація податків і зборів до сільського бюджету відсутні
Інтереси органів державної податкової служби - застосовуватимуть у роботі акти законодавства Тинненської сільської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства;
- мобілізація податків і зборів до сільського бюджету. відсутні
Інтереси платників податків і зборів - скорочення переліку місцевих податків та зборів на території Тинненської сільської ради;
- забезпечення інтересів територіальної громади ради відсутні

7. Строк дії регуляторного акту.

Строк дії регуляторного акту не обмежений, якщо інше не буде передбачено законом.

8 . Показники ефективності регіляторного акта

1.Надходження від сплати місцевих податків і зборів за видами податків і зборів.
2 Кількість платників місцевих податків і зборів ( в розмірі місцевих податків і зборів.
3. розмір коштів і час, що витрачатимуться платниками податків, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акту.
4. Рівень поінформованості платникі податків з основних положень регуляторного акту.
5. Кількість придбаних патентів на здійснення торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг.
6. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійнюватись від стеження результативності регуляторного акта.

Для відстежень буде застосовано аналіз даних бюджетної та податкової звітності.
Під час прийняття регуляторного акту, у встановлені чинним законодавством строки на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься базове відстеження результативності дії акту.
Не пізніше двох років після набрання чинності регуляторним актом, з метою оцінки ступення досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження результативності дії акту.
Кожні три роки з моменту виконання заходів щодо проведення повторного відстеження результативності дії акту, при умові його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акту.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому вигляді за адресою: 34544 с. Тинне вул..Миру,12 Сарненського району Рівненської області.
 

ПрикріпленеРозмір
Проект М.п.з..doc30.5 кб