Також дивіться новини на facebook.com

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Селищенської сільської ради ” Про місцеві податки і збори на території Коростської сільської ради на 2011 рік”.

1. Визначення проблеми, яку передбачається роз”язати шляхом державного регулювання.
Відповідно до Закону України ” Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.
Необхідність затвердження нових Положень про місцеві податки і збори обумовленого прийняття Податкового кодексу України ( від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ) , яким реформується діюча наразі система справляння місцевих податків і зборів в Україні”.

До набрання чинності цим Кодексом справляння місцевих податків і зборів на території сільської ради регламентувалось Положенням про місцеві податки і збори затвердженими рішенням сесії сільської ради від 22.12.2009 року №756.
Згідно зазначеного рішення, яке було прийнято відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України ” Про місцеві податки і збори” на території сільської ради були встановлені такі податки і збори: комунальний податок та збір за видачу дозволу на розміщення об”єктів торгівлі.
Натомість Податком кодексом передбачені наступні місцеві податки і збори: податок на нерухоме майно, відмінене від земельної ділянки, єдиний податок, збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір за місця для паркування транспортних засобів, туристичний збір.
Даним проектом рішення сільської ради пропонується затвердити Положення про місцеві податки і збори, відповідно до статті 10 Податкового кодексу України.
2. Визначення цілей державного регулювання.
Ціллю прийняття цього регуляторного акту є встановлення на території Коростської сільської ради місцевих податків і зборів відповідно до визначеного Податковим кодексом переліку і в межах визначених ним граничних розмірів ставок та отримання до бюджету сільської ради відповідних надходжень.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки відповідно до Податкового Кодексу України органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.
Обраний спосіб:
- відповідає вимогам чинного законодавства.,
- забезпечує досягнення цілей державного регулювання.,
- забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики.,
- повністю відповідає потребам у вирішенні проблем.,
- встановлює порядок нарахування і сплати та розміри ставок місцевих податків і зборів, що надходять до сільського бюджету.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать роз”явання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Згідно Податкового кодексу України до повноважень місцевих ради належить прийняття рішення про становлення місцевих податків та зборів. Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Коростської сільської ради.
Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів на території сільської ради пропонується шляхом прийняття рішення сільської ради ” Про місцеві податки і збори на території Коростської сільської ради на 2011 рік”.
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов”язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Після прийняття зазначеного рішення акти законодавства сільської ради з питань оподаткування відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі прийняття регуляторного акта.

Прийняття цього регуляторного акту забезпечить належне справляння місцевих податків і зборів на території сільської ради та надходження зазначених платежів до бюджету в прогнозованих обсягах.
Для адміністрування процесу немає необхідності створювати нові робочі місця. Для впровадження вимог цього регуляторного акта не потрібно додаткових витрат бюджету.

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.

Визначення очікуваних результатів прийняття запровадженого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб”єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акту. Даний регуляторних акт певним чином впливає на інтереси платників місцевих податків і зборів, органів державної податкової служби та місцевого самоврядування.
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, що виникнуть у різних груп суб”єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.

Таблиця вигід та витрат

Сфера впливу Вигоди Витрати
Інтереси органів
місцевого самоврядування. Акти законодавства сільської ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами на території сільської ради відповідатимуть вимогам чинного законодавства..
- створення позитивного іміджу влади.,
- мобілізація податків і зборів до сільського бюджету..
відсутні
Інтереси органів державної податкової служби - застосовуватимуть у роботі акти законодавства сільської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства..
- мобілізація податків і зборів до сільського бюджету. Відсутні
Інтереси платників податків і зборів. - скорочення переліку місцевих податків та зборів на території сільської ради.,
- забезпечення інтересів територіальної громади сільської ради.

7.Строк дії регуляторного акту.

Строк дії регуляторного акту не обмежений, якщо інше не буде передбачено законом.

7. Показники ефективності регуляторного акта.

1.Надходження від сплати місцевих податків і зборів за видами податків і зборів.

1. Кількість платників місцевих податків і зборів ( в розрізі місцевих податків і зборів).
2. Розмір коштів і час, що витрачатимуться платниками податків, пов”язаних з виконанням вимог регуляторного акту.
3. Рівень поінформованості платників податків з основних положень регуляторного акту.
4. Кількість придбаних патентів на здійснення торгівельної діяльності та діяльності з надання платних послуг.
8. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Для відстежень буде застосовано аналіз даних бюджетної та податкової звітності.

Під час прийняття регуляторного акту, у встановлені чинним законодавством строки та на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься базове відстеження результативності дії акту.

Не пізніше двох років після набрання чинності регуляторним актом, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження результативності дії акту.

Кожні 3 роки з моменту виконання заходів щодо проведення повторного відстеження результативності дії акту, при умові його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акту.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому вигляді за адресою: приміщення Коростської сільської ради