Також дивіться новини на facebook.com

Сарненська ОДПІ роз'яснює

     Загальна система оподаткування та Книга обліку доходів і витрат.

     Міндоходів рекомендує фізичним особам – підприємцям на загальній системі оподаткування продовжувати ведення Книги обліку доходів і витрат, за формою затвердженою наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1025  до кінця 2013 року, а з 01.01.2014 року зареєструвати та вести Книгу обліку доходів і витрат за формою, затвердженою наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.
     У разі реєстрації в 2013 році Книги 481, фізична особа – підприємець при заповненні та поданні податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний період повинна врахувати показники Книги 1025, що велась нею протягом звітного року до дати реєстрації нової Книги.
     Нормами чинного законодавства відсутня вимога щодо ведення Книги обліку доходів і витрат найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою.
     Отже фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
     Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.
     У разі обрання ведення Книги у паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), податкова адреса.
     Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі. Книга засвідчується підписом керівника або заступника контролюючого органу та скріплюється печаткою.
     Строк розгляду поданих заявником або уповноваженою особою документів для надання адміністративної послуги «Реєстрація Книги обліку доходів і витрат» або відмови в її наданні становить два робочих дні від дати подання таких документів.
     У разі обрання ведення Книги в електронній формі самозайнята особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
     Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
     Після отримання платником податків повідомлення про реєстрацію Книги така особа здійснює операції з її ведення.