Також дивіться новини на facebook.com

Сарненська ОДПІ інформує

     Електронний ключ від Міндоходів діятиме 2 роки
     З 1 листопада 2013 року для клієнтів акредитованого центру сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів від Міндоходів формуються на два роки.
     Таку можливість Центр сертифікації ключів, який діє при Міністерстві, отримав після проходження процедури акредитації. Було сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, що дало змогу подовжити термін дії цифрових підписів.
     Як зазначають фахівці Міндоходів, така новація не лише зекономить час платникам податків на придбання ключів, а й сприятиме якнайбільшому їх залученню до активного застосування інформаційно-комунікаційних технологій.
     У Міністерстві також відзначають, що на сьогодні проходить процес обговорення проекту, згідно з яким термін дії електронного ключа для фізичних осіб збільшиться до 3 років. Такі зміни запропоновані фахівцями відомства в проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку акредитації центру сертифікації ключів. Крім того, до 6 років може подовжитися і термін дії сертифікату акредитованого центру.
     Завантажити актуальні технологічні сертифікати АЦСК ІДД Міндоходів можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.


     Відшкодування ПДВ казначейськими векселями
     З 21.09.2013 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою затверджено Порядок видачі, обігу, обліку фінансових казначейських векселів, виданих як електронний документ, та сплати за ними.
     Законодавчо передбачено, що бюджетне відшкодування у вигляді казначейських фінансових векселів платники отримуватимуть за принципом добровільності. Платники зможуть обирати для себе найоптимальніший варіант повернення коштів – або грошима, або векселями.
     Відповідно до Постанови для отримання бюджетної компенсації векселями платнику достатньо написати заяву до органу доходів і зборів, однак при цьому сума відшкодування повинна становити не менше 500 тис. гривень.
     Водночас, претендувати на отримання казначейських векселів не можуть ті платники, проти яких порушено кримінальне провадження за ухилення від сплати податку або проводиться адміністративне оскарження.
     При цьому, автоматичне бюджетне відшкодування як і зараз здійснюватиметься грошовими коштами.
     Разом з цим, у Міндоходів наголошують, що відшкодування ПДВ казначейськими векселями буде здійснюватися після затвердження кабінетом Міністрів України граничної суми відшкодування. Після опублікування цієї постанови, Міністерством буде сформовано реєстр платників, яким протягом 5 робочих днів ПДВ буде відшкодовано казначейським векселем.
     З огляду на зазначене  платникам податків необхідно вчасно подати заяви про обрання такого способу відшкодування до органів доходів і зборів, на обліку в яких вони знаходяться.
 
     Доходів не отримав – книги обліку не заповнюються
     ФОП  - платники єдиного податку  першої – третьої груп не заповнюють  книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат, якщо протягом робочого дня доходи не отримували.
     Відповідно до пп. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
     Підпунктом 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ передбачено, що платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат.
     Порядки ведення книг обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.11 № 1637 (далі – Порядки № 1637).
     Відповідно до вимог Порядків № 1637 фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп відображають фактично отриману суму доходу та фактично понесених витрат від провадження діяльності.
     Записи в книгах обліку доходів або книгах обліку доходів і витрат здійснюються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
     Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка віднесена до першої – третьої групи, протягом робочого дня не отримувала дохід, то заповнювати книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат не потрібно.

     Коли виплата дивідендів платниками єдиного податку оподатковується податком на прибуток
     Дивіденди, що виплачуються платниками єдиного податку, які є юридичними особами, власникам корпоративних прав (засновникам платників єдиного податку), що також мають статус юридичної особи, оподатковуються згідно з розділом III Податкового кодексу України.
     Так, крім випадків, передбачених підпунктом 153.3.5 пункту 153.3 статті 153 Податкового кодексу України, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок з податку на прибуток підприємств в розмірі ставки, встановленої пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, нарахованої на суму дивідендів, що фактично виплачуються, без зменшення суми такої виплати на суму такого податку. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.
     Наведені положення встановлені відповідно пунктом 292.12 статті 292 та пунктом 153.3 статті 153 Податкового кодексу України. Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка віднесена до першої – третьої групи, протягом робочого дня не отримувала дохід, то заповнювати книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат не потрібно.

     Єдиний внесок у питаннях та відповідях
     Чи потрібно по-новому реєструватися платником ЄВ в органах Міндоходів?
     Ні, не потрібно. Всі «старі» платники ЄВ, які перебували на обліку в органах ПФУ «автоматично» перейшли як платники внеску під юрисдикцію Міндоходів. Підприємства, установи, організації, які реєструватимуться в ЄДРПОУ після 01.10.2013 р. братимуться на облік як платники ЄСВ органами Міндоходів.

Чи потрібно подавати «нульові» звіти до органів Міндоходів, якщо підприємство не веде діяльності?
     У Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Міндоходів від 09.09.2013 р. № 454, збереглася та ж норма, що була в аналогічному  «пенсійному» Порядку —  якщо юридичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт до органів доходів і зборів ними не подається (п. 2.13).
     Єдиний внесок з авансу за вересень було сплачено на рахунки органів ПФУ. З сум заробітної плати за другу половину вересня слід сплачувати на рахунки органів Міндоходів. Чи потрібно писати заяву про «перекидку» сум раніше сплаченого ЄСВ?
     Ні, не потрібно. Міндоходів контролює всі бази зі сплати ЄСВ, у т.ч. за попередні періоди. Тому сума внеску, сплачена при виплаті авансу за вересень рахується за підприємством і за даними Міндоходів, тому після подання звіту недоїмки не буде.
     У попередні періоди в підприємства виникла переплата з ЄВ. Чи потрібно писати заяву органам Міндоходів про її врахування?
     Ні, не потрібно. Переплати з ЄВ, які рахувалися на рахунках органів ПФУ при передачі відповідних баз органам Міндоходів контролюються Міндоходів.
     Чи необхідно надавати звіт платника ЄВ підприємству, що не має найманих працівників?
     Якщо юридичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт до органів доходів і зборів ними не подається.
     Як надається звіт фізичними особами- підприємцями?
     ФО - підприємці зобов’язані подавати звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб - підприємців  які обрали спрощену систему оподаткування. Вони звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

     Порядок та терміни проведення перевірки при бюджетному відшкодуванні
     За наявності підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
     Перелік достатніх підстав, які надають право на позапланову виїзну документальну перевірку платники податку на додану вартість для визначення бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України ( п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України).
     Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
     Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених Кодексом, та за умови пред’явлення або надіслання у випадках, визначених Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку.
     Зупинення документальної виїзної планової, позапланової перевірки перериває перебіг строку проведення перевірки в разі вручення платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про зупинення документальної виїзної планової, позапланової перевірки.
     При цьому перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.
     Загальний термін проведення таких перевірок з урахуванням строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів.

     Куди платити податок при продажу нерухомості
     Фізична особа, що укладає угоду купівлі-продажу нерухомості з іншою фізичною особою, сплачує податок на доходи фізичних осіб до бюджету за місцем нотаріального посвідчення такої угоди (за місцем розташування робочого місця приватного нотаріуса або державної нотаріальної контори) до її нотаріального посвідчення.
     Нагадаємо, що відповідно до п.172.4 Податкового кодексу, під час проведення операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку в порядку, встановленому цим розділом для податкового розрахунку.
     Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи:
- особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, - до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни;
- особою, у власності якої перебував об'єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно. Фізична особа зобов'язана відобразити доход від такого відчуження у річній податковій декларації (п.172.5 Податкового кодексу).
     Згідно з пп.168.4.5 Податкового кодексу фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розділу IV цього ж кодексу за нарахування та утримання податку, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету:
- у разі коли така фізична особа є податковим агентом, - за місцем реєстрації у контролюючих органах;
- у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна резидентами та нерезидентами, посвідчення договорів дарування чи видачі свідоцтв про право на спадщину нерезидентам - за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв);
- в інших випадках - за її податковою адресою.
     Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна визначено ст. 172 Податкового кодексу України.

     Відсутність «коду» не впливає на подання розрахунку за формою №1ДФ
     Податковий розрахунок за формою №1ДФ однією порцією подають податкові агенти із штатною чисельністю працівників до 1000 осіб єдиним документом на всіх, що працюють. При цьому обов'язковою умовою є заповнення у цій звітності їхніх податкових номерів або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і повідомили про це відповідний орган доходів і зборів та мають відмітку в паспорті).
     Якщо штатна чисельність працівників більша, ніж 1000 осіб, можливе подання податкового розрахунку кількома порціями, кожна з яких – це окремий податковий розрахунок із своїм номером порції. Строк подання останньої порції не повинен перевищувати встановленого строку подання податкового розрахунку. Аркуші окремого податкового розрахунку зшиваються.
     Нагадаємо, що Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджений Наказом ДПА України від 24.12.2010 р. № 1020.

     Заперечення до акта перевірки – 5 робочих днів
     Якщо платник податків не згоден з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті перевірки, то він має право подати заперечення протягом 5 робочих днів з дня отримання акта.
     Податковим кодексом передбачено можливість участі платника податків у розгляді заперечень, про що він повинен зазначити в тексті заперечень. При цьому контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника про місце і час проведення їх розгляду.
     Отже, заперечення розглядаються територіальними органами Міндоходів протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, і платнику податків надсилається відповідь.

     Сплата єдиного внеску за інше підприємство заборонена
     Відповідно до ст.6 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платники зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
     У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених статтею 25 вищезгаданого Закону.
     Передача платниками єдиного внеску своїх обов'язків зі сплати його третім особам згідно з п.9 ст. 25 Закону №2464 заборонена, крім випадків, передбачених законодавством.
     Тому підприємство не має права сплатити єдиний внесок за інше підприємство, проте може надати йому поворотну фінансову допомогу для перерахування єдиного внеску в бюджет.

     Аби уникнути штрафу – вчасно подайте повідомлення про об’єкти оподаткування
     Відповідно до п.63.3 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
     Платники податків незалежно від обраної ними системи оподаткування мають повідомляти органи доходів і зборів про всі об’єкти оподаткування пов’язані з їх діяльністю. Це слід зробити протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття такого об’єкта. Заяву за встановленою формою слід подати до Центру обслуговування платників податків територіального органу Міндоходів (вікно прийому вхідної кореспонденції).
     Форма звітності №20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів».
     Згідно з цим наказом об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - об'єкти оподаткування), є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами Податкового кодексу України.
     У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження або стану об'єкта оподаткування, платник податків надає зазначене повідомлення за ф. N 20-ОПП з оновленою інформацією до органу доходів і зборів за місцезнаходженням об'єкта оподаткування, щодо якого відбулися зміни.
     Варто нагадати, що відповідно до положень чинного законодавства неподання у строки повідомлення про об’єкти оподаткування тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень на самозайнятих осіб та 510 гривень на юридичних осіб.
     У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 340 гривень на самозайнятих осіб та 1020 гривень на юридичних осіб.
     Відповідальність за порушення встановленого порядку регламентована ст.117 Податкового кодексу.

     Помилково сплатили єдиний внесок – маєте право на повернення
     У випадку помилкової сплати сум єдиного внеску на відповідні не бюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 ,,Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування” здійснюється зарахування помилково сплачених сум єдиного внеску у рахунок майбутніх платежів у порядку календарної черговості виникнення зобов’язань платника з цього платежу.
     Відповідно до наказу  Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 450 повернення коштів здійснюється у випадках:
- надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску, безпідставно стягнених сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій або інших коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів, відкритий в органі Казначейства за балансовим рахунком 3719;
- помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на неналежний рахунок органу доходів і зборів.
     До сум помилково сплачених коштів не включаються суми авансових платежів, сплачені  відповідно до абз.2 ч. 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI.
     Повернення коштів у вищезгаданих випадках (окрім випадку надходження до органу доходів і зборів рішення суду про визнання безпідставним стягнення ним з юридичних і фізичних осіб сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій) здійснюється виключно на підставі заяви платника про повернення надміру або помилково сплачених коштів, яка подається в довільній формі до органу доходів і зборів, в якому він перебуває на обліку як платник єдиного внеску.
     У заяві обов’язково зазначаються: найменування платника (суб’єкта господарювання); код ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті); місцезнаходження та номер контактного телефону; причини повернення коштів; сума коштів, що підлягає поверненню; реквізити рахунку одержувача коштів.
     До заяви платник обов’язково додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), який підтверджує сплату коштів на рахунок відповідного органу доходів і зборів.

Відображення розрахунків із підприємцями у ф. №1ДФ
     Згідно з пп. 14.1.180 Податкового кодексу, підприємець, незалежно від обраної ним системи оподаткування, є податковим агентом щодо фізичних осіб, яким він виплачує дохід. А це означає обов'язок не лише нарахувати і сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб з такого доходу, а й відобразити його у податковому розрахунку за формою №1-ДФ.
     Для того, щоб не нараховувати і не сплачувати до бюджету суму ПДФО за такими розрахунками з підприємцем на підставі пп. 165.1.36 Податкового кодексу, покупець-підприємець повинен взяти у продавця-підприємця копію витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, а також копію свідоцтва платника єдиного податку. При цьому слід перевірити, щоб у цих документах зазначався вид діяльності, за який виплачується такий дохід. Адже інакше доведеться нараховувати і сплачувати ПДФО до бюджету з доходу, отриманого за цивільно-правовим договором (купівлі-продажу).
     Але у будь-якому разі нарахований та виплачений дохід потрібно відобразити у формі №1ДФ — з ознакою доходу 157 «Дохід, виплачений самозайнятій особі».

     Особливості оскарження недоїмки з ЄСВ
     Скарги на вимоги про сплату недоїмки з єдиного внеску та на рішення про нарахування пені і накладення штрафу з ЄСВ з 1 жовтня цього року розглядають органи доходів і зборів. Це передбачено Порядком розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 452.
     Зокрема, Порядком передбачено, що у випадку коли платник вважає, що орган доходів і зборів неправильно визначив суму недоїмки або прийняв рішення про накладення штрафу та нарахування пені, яке суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або виходить за межі його компетенції, встановленої законодавством, він має право оскаржити таке рішення у відповідному головному управлінні Міндоходів в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі.
     Таким чином, первинні скарги на рішення податкових інспекцій Рівненської області подають безпосередньо до Головного управління Міндоходів у Рівненській області. Це слід зробити протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання скаржником вимоги або рішення територіальних органів доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу.
     Скарга має бути викладена у письмовій формі та надіслана до органу доходів і зборів поштою чи передана особисто або через представника.
     Про подання скарги скаржник зобов'язаний одночасно повідомити і територіальний орган доходів і зборів, вимога або рішення якого оскаржується.
     Процедура оскарження вимог або рішення про накладення штрафу та нарахування пені дворівнева. Тож якщо головні управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі надсилають скаржнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий скаржник має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до Міністерства доходів і зборів України.
     Строки, встановлені для подання первинної та повторної скарг, не вважаються пропущеними, якщо до їх закінчення скарги та інші документи до них передано на пошту.
     Дія цього Порядку не поширюється на випадки, коли вимоги і рішення про нарахування пені та накладення штрафу, винесені за результатами перевірок, проведених на підставі судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора.
     Якщо ж заявник подав позов до суду на вимоги або рішення органів доходів і зборів про нарахування пені і накладення штрафу, то він уже не зможе оскаржити їх згідно з процедурою, установленою вищезгаданим Порядком.

     Хто не подає звіт з єдиного внеску
     Юридичні особи, які не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту), звіт до органів доходів і зборів не подають.
     Суб’єкти господарювання-фізичні особи зобов’язані подавати звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність чи ні.
     Ця норма не поширюється на фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами і отримують відповідно до законодавства пенсію або соціальну допомогу. Такі особи звільняються від подання звітності з єдиного внеску, і, відповідно, звільняються від його сплати за себе.

     Платники єдиного податку повинні видавати розрахункові документи
     Платники єдиного податку першої-третьої груп, згідно з п. 296.10 Податкового кодексу України, не застосовують реєстратори розрахункових операцій. Аналогічна норма передбачена також у ст. 9 Закону України  від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
     Проте навіть такі підприємці зобов'язані видати покупцю на його вимогу розрахунковий документ — тобто документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункову квитанцію тощо), який підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг.
     Вимоги до форми та змісту розрахункових документів встановлені Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, що затверджений Наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 р. № 417.

     Надісланий поштою звіт з ЄСВ не вважається поданим
     Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міндоходів України від 09.09.2013 р. № 454.
     Відповідно до цього наказу звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття їх на облік одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п'яти.
     Звіт, надісланий поштою, не вважається поданим.
     Електронна форма звіту до органів доходів і зборів формується страхувальником з використанням спеціалізованого програмного забезпечення, актуальні версії якого безкоштовно надаються органами доходів і зборів за місцем взяття на облік та розміщені на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України.
     Звіт на паперовому носії заповнюється українською мовою в друкованому вигляді або кульковою ручкою із синім або чорним чорнилом друкованими літерами без помарок та виправлень. У разі незаповнення того чи іншого рядка звіту через відсутність операції цей рядок прокреслюється.
     Звіти про суми нарахованого єдиного внеску необхідно надавати до Центрів обслуговування платників податків територіальних органів ГУ Міндоходів у Рівненсьькій області за місцем взяття на облік як платників єдиного внеску.
     Нагадуємо, що вся законодавча база по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є на веб-порталі Міндоходів України, у спеціально створеному розділі «Законодавство».

     Реєстрацію платників податків з 2014 року спрощено
     Президент України Віктор Янукович підписав Закони України від 05.09.2013 р. №443-VII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків” та від 05.09.2013р. №441-VII „Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків”.
     Завдяки новаціям з 1 січня 2014 року для того, щоб зареєструватися платником ПДВ або єдиного податку майбутньому підприємцю не потрібно йти до територіального органу Міндоходів. Усі документи прийматиме державний реєстратор, коли проводитиме реєстрацію юридичної чи фізичної особи-підприємця. А вже потім реєстраційна служба передасть копію заяви до органів Міндоходів, не залучаючи до цього процесу платника.

     Реорганізували підприємство – отримайте нові «ключі»
     Відповідно до ст. 4 Закону України від 15.05.2013 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців – засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
     Припинення юридичної особи відбувається в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або як наслідок ліквідації. Припиненою юридична особа вважається з дня внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
     Сертифікат відкритого ключа - документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу. Такий сертифікат містить унікальний реєстраційний номер сертифіката ключа, основні дані (реквізити) підписувача – власника ключа.
     Текст примірного договору про визнання електронних документів затверджений наказом ДПА України від 10.04.2008 №233. Платник податків заповнює необхідні реквізити, передбачені цим договором (назва підприємства, код за ЄДРПОУ) та надає до органів доходів і зборів за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії.
     Виходячи з викладеного вище, у разі реорганізації підприємства посадові особи юридичної особи повинні отримати нові сертифікати відкритих ключів та укласти новий договір про подання звітності в електронному вигляді.

     Коли батьки студента втрачають право на податкову знижку
     Згідно з п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 цього ж кодексу фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
     Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
     До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У таких документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). Оригінали зазначених документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом (1095 днів).
     На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
     Враховуючи викладене вище, якщо договір з навчальним закладом укладено одним з батьків, а в документах про сплату зазначено дані іншого, то права на податкову знижку батьки не мають.

     Увага! Запроваджено інформаційні картки стосовно кожної з адміністративних послуг, які надаються податковими та митними органами
     Одним із завдань, поставлених  Законом України від 6 вересня 2012 року № 5203-VI  «Про адміністративні послуги» є забезпечення права громадян на отримання повної та достовірної інформації про порядок надання таких послуг суб'єктом її надання на кожну адміністративну послугу.
     Фахівцями Міністерства доходів і зборів України розроблено інформаційні картки на кожну з адміністративних послуг, які надаються податковими та митними органами. Їх затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 року № 161 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг».
     В інформаційній картці адміністративної послуги, розміщено:
- найменування суб'єкта надання адміністративної послуги, його місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту;
- перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги;
- порядок та спосіб їх подання;
- інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги;
- платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати;
- строк надання адміністративної послуги;
- результат надання адміністративної послуги;
- можливі способи отримання відповіді (результату);
- акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
     На сьогодні ознайомитись з інформацією щодо переліку адміністративних послуг та порядку їх надання можна завітавши в Центр обслуговування платників податків Сарненської ОДПІ. Також її розміщено у Реєстрі адміністративних послуг за адресою www.me.gov.ua, а незабаром, у рамках реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 03 січня 2013 року № 13 „Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного порталу адміністративних послуг”, – на Єдиному державному порталі адміністративних послуг (ЄДПАП).
     Запровадження інформаційних карток адміністративних послуг, які надаються податковими та митними органами, значно підвищить якість обслуговування платників податків і зборів.

     Стартує кампанія декларування доходів громадян
     З 1 січня  2014 року розпочинається кампанія декларування доходів громадян. Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2013 році, подається до 1 травня 2014 року. Декларація подається громадянами до органів доходів і зборів за місцем реєстрації.
     Обов’язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі:
отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2013 року податок не утримувався;
отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності);
отримання іноземних доходів;
     Платнику податку не потрібно подавати декларацію, якщо він отримував доходи:
виключно від податкових агентів;
від операцій продажу (обміну) майна, дарування при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб.
     Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. У 2014 році платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2013 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року.
     Нагадаємо, що декларування доходів пов’язано із виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України від 2 грудня  2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями). Згідно з цим Кодексом громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи  (податкову декларацію) за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку.
     Шановні громадяни!
     Міністерство доходів і зборів України закликає платників сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати декларації.