Також дивіться новини на facebook.com

№ 49 від 23 лютого 2016 року "Про комплексну програму забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій Сарненського району на 2016 – 2020 роки"

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
голови районної державної адміністрації
 

    23 лютого 2016  року                                                                        № 49

 
 

Про комплексну програму забезпечення

містобудівною документацією населених

пунктів та територій Сарненського

району на 2016 – 2020 роки
 

Відповідно до Законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про Генеральну схему планування території України», з метою удосконалення регулювання земельних відносин, планування, забудови та іншого використання територій, керуючись статтею 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»:

1. Схвалити комплексну програму забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій Сарненського району на 2016-2020 роки (далі – Програма), що додається.

2. Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації подати в установленому порядку Програму на затвердження районній раді. 

3. Фінансовому управлінню райдержадміністрації в районному бюджеті на відповідні роки передбачати кошти на фінансування Програми в межах наявних фінансових ресурсів на умовах співфінансування з бюджетів місцевого самоврядування.

4. Рекомендувати сільським, селищним, міській радам передбачати у відповідних місцевих бюджетах кошти на співфінансування Програми.

5. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови райдержадміністрації від 19.08.2011 № 422 «Про комплексну програму забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій Сарненського району на 2011-2015 роки».

6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови райдержадміністрації згідно розподілу функціональних обов’язків.

 
Голова адміністрації                                                                 Я. Яковчук

                                                                               Схвалено

Розпорядження голови

райдержадміністрації

23 лютого 2016 року  № 49

 
Комплексна програма

забезпечення містобудівною документацією населених

пунктів та територій Сарненського району на 2016-2020 роки

 
ВСТУП
 

В сучасних умовах зростає роль планування територій як ефективного засобу державного регулювання її використання, яке забезпечує взаємоузгодження в цій сфері інтересів особистості, суспільства та держави, центру і регіонів, галузей і адміністративно-територіальних одиниць.

Програма покликана вирішити проблемні питання стимулювання і розвитку селищ і сіл, раціонального використання ресурсів та встановлення відповідного режиму забудови територій і населених пунктів.

Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації (схеми планування території району, генеральних планів міських та сільських поселень) Сарненського району на 2016-2020 роки.

Програму складено на підставі та відповідно до Законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про Генеральну схему планування території України».

 
 
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 

Визначення термінів.

У цій Програмі наведені терміни вживаються у такому значенні:

- територія – частина земної поверхні у визначених межах (кордонах) з властивими їй географічним положенням, природними та створеними діяльністю людей умовами і ресурсами, а також з повітряним простором та розташованими під нею надрами;

- містобудівна документація – затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій;

- схема планування території – містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання відповідних територій адміністративно-територіальних одиниць, їх окремих частин;

- генеральний план населеного пункту – містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;

- планування територій – процес регулювання використання територій, яке полягає у створенні та впровадженні містобудівної документації, ухваленні та реалізації відповідних рішень.

Планування територій здійснюється відповідними органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Планування територій здійснюється на загальнодержавному та регіональному рівнях.

Планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами та їх виконавчими органами відповідно до повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.

 
СУЧАСНИЙ СТАН  ПРОБЛЕМИ
 

На цей час стан забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій в районі значно покращився. Станом на 01 січня 2016 року із 67-ми населених пунктів району генеральні плани мають 56, із них оновлені (тобто розроблені нові) – 28, виготовлено 31 планів зонування територій населених пунктів та 9 детальних планів територій, в тому числі 3 – за межами населених пунктів.

В той же час застарілі генплани мають 27 населених пункти, відсутні взагалі – по 11 населених пунктах.

 Переважна більшість цієї документації  розроблена понад 20-30 років тому, тобто потребує коригування або нового розроблення. Крім того, досвід показує, що часто виникає об’єктивна необхідність коригування містобудівної документації (наприклад – генпланів), виготовленої менш ніж 15 років тому.

 
 
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
 

Основна мета Програми – своєчасне забезпечення населених пунктів та територій району містобудівною документацією, завданнями якої є:

- обґрунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;

- урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій;

- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;

- забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку населених пунктів;

- визначення і раціональне розташування територій житлової і громадської забудови, промислових, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших територій і об’єктів;

- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;

- визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;

- визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;

- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;

- регулювання забудови населених пунктів та інших територій.

 
 
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
 

Фінансування робіт з планування території району, населених пунктів та інших частин їх території здійснюється за рахунок коштів районного та відповідних місцевих бюджетів на умовах співфінансування. Крім того, фінансування робіт з планування територій може здійснюватися за рахунок коштів державного та обласного бюджетів, та інших джерел, не заборонених законом.

Всього на розроблення та коригування містобудівної документації з планування населених пунктів та територій на 2016 -2020 роки в районному бюджеті та бюджетах місцевого самоврядування необхідно передбачити не менше 2298,0тис.грн.

 
 
ОЧІКУВАНА ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
 

Виконання програми дасть можливість налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулюванням забудови та використанням територій населених пунктів, врахуванням державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні.

 
ПОЯСНЕННЯ ДО ТАБЛИЦІ
 

Дійсна вартість проектно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку встановлюється проектною установою та замовником з урахуванням всіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях тощо населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації.

Показники Програми за необхідності можуть коригуватися у випадках:

- внесення змін в адміністративно-територіальний устрій району;

- зміни меж населених пунктів;

- зміни індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно- вишукувальних робіт;

- впливом зовнішніх факторів (змінами в законодавстві, економічних та соціальних умов тощо).

 
 
ВАРТІСТЬ РОБІТ ПО КОМПЛЕКСНІЙ ПРОГРАМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
МІСТОБУДІВНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ
ТА ТЕРИТОРІЙ САРНЕНСЬКОГО РАЙОНУ НА 2016-2020 РОКИ

                                                                                                                      (тис.грн.)

 
№ з/п
 

Містобудівна  документація

Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт, тис.грн.

2016
2017
2018
2019
2020
Всього
1.
Схема планування території району
300,0
350,0
 
 
 
650,0
2.
Генеральні плани селищ міського типу, в тому числі
80,0
 
 
 
80,0
 
смт. Степань
80,0
 
 
 
80,0
3.
Генеральні плани сільських населених пунктів з планами зонування або детальними планами територій,у тому числі:
 
827,0
 
558,0
 
100,0
 
83,0
 
 
1568,0
3.1
Клесівська селищна рада
42,0
54,0
15,0
 
111,0
с.Карасин
 
54,0
 
54,0
с. Рудня-Карпилівська
42,0
 
 
42,0
с-ще Страшеве
 
 
15,0
 
15,0
3.2
Степанська селищна рада
 
60,0
66,0
83,0
209,0
 
с. Грушівка
 
 
 
37,0
37,0
 
с. Мельниця
 
 
 
46,0
46,0
 
с. Калинівка
 
60,0
 
 
60,0
 
с. Дворець
 
 
30,0
 
30,0
 
с. Труди
 
 
36,0
 
36,0
3.3
Великовербченська сільська рада
39,0
 
39,0
 
с. Бутейки
39,0
 
 
 
39,0
3.4
Вирівська сільська рада
37,0
 
 
 
37,0
 
с. Гранітне
37,0
 
 
 
37,0
3.5
Зносицька сільська рада
 
50,0
 
 
50,0
 
с.Зносичі
 
50,0
 
 
50,0
3.6
Кам'яне-Случанська сільська рада
30,0
 
 
 
30,0
 
с.Кам'яне-Случанське
30,0
 
 
 
30,0
 
3.7

Коростська сільська рада

68,0
70,0
 
 
 
138,0
 
с. Корост
20,0
 
 
 
 
20,0
 
с. Мале Вербче
 
70,0
 
 
 
70,0
 
с. Одринки
48,0
 
 
 
 
48,0
3.8

Кричильська сільська рада

30,0
20,0
 
 
50,0
 
с. Убереж
20,0
 
 
 
20,0
 
с. Угли
30,0
 
 
 
30,0
3.9

Кузьмівська сільська рада

38,0
47,0
19,0
104,0
 
с. Яблунька
 
47,0
 
 
47,0
 
с. Волоша
38,0
 
 
 
38,0
 
с. Підгірник
 
 
19,0
 
19,0
3.10

Любиковицька сільська рада

30,0
44,0
 
74,0
 
с. Білятичі
 
44,0
 
 
44,0
 
с. Мар'янівка
30,0
 
 
 
30,0
3.11

Люхчанська сільська рада

122,0
15,0
 
137,0
 
с. Глушиця
86,0
 
 
86,0
 
с. Глушицьке
 
15,0
 
 
15,0
 
с. Обірки
36,0
 
 
 
36,0
3.12

Немовицька сільська рада

60,0
45,0
 
105,0
 
с. Катеринівка
60,0
 
 
60,0
 
с. Гута-Перейма
 
25,0
 
 
25,0
 
с-ще Немовичі
 
20,0
 
 
20,0
3.13

Ремчицька сільська рада

134,0
 
 
134,0
 
с. Ремчиці
108,0
 
 
108,0
 
с. Копище
26,0
 
 
 
26,0
3.14

Стрільська сільська рада

10,0
19,0
 
 
29,0
 
с. Маслопуща
10,0
19,0
 
 
29,0
3.15

Тинненська сільськарада

115,0
81,0
 
 
 
196,0
 
с. Тинне
115,0
81,0
 
 
 
196,0
3.16

Тутовицька сільська рада

21,0
53,0
 
 
 
74,0
 
с. Тутовичі
21.0
53,0
 
 
 
74,0
3.17

Чудельська сільська рада

51,0
 
 
 
51,0
 
с. Дубняки
19,0
 
 
 
19,0
 
с. Зарів'я
32,0
 
 
 
32,0
 

Разом проектно-вишукувальних робіт по району:

1207,0
908,0
100,0
83,0
2298,0

Керівник апарату адміністрації                                                          В.Стельмах