- Інструкція з діловодства
- Адміністративно-територіальний розподіл
- Районний бюджет
- Регуляторна діяльність
- Захист прав споживачів
- Відділ цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності ЦНАП
- Внутрішній аудит
- Доступ до публічної інформації
- Державна служба
- Громадська рада
- Положення про Громадську раду при Сарненській районній державній адміністрації
- Структура громадської ради
- Нормативні документи, що регламентують діяльність громадської ради
- Протоколи засідань громадської ради
- Рішення громадської ради
- Щорічний звіт про роботу громадської ради
- Новини та оголошення
- Про затвердження складу громадської ради при Сарненській райдержадміністрації
- Громадське обговорення
- Звернення громадян
- Конкурс
- Запобігання проявам корупції
- Реєстр виборців
- Державні закупівлі
- Служба у справах дітей
- Управління освіти, культури, охорони здоров’я та спорту
- Соціальний захист
- Архівний відділ
- Соціальне страхування
- Податкова політика
- Протидія домашньому насильству
- Вакансії
- Очищення влади
- Інвестиційний атлас надрокористувача
- Правові консультації
- Протидія торгівлі людьми
- Публічний звіт
- Реєстр наборів відкритих даних, що перебувають у Сарненській райдержадміністрації
- Статистика
- Гід з державних послуг
№ 457 від 25 жовтня 2018 року "Про дотримання норм законодавства в частині виплати мінімальної заробітної плати, легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення в Сарненському районі"
Добавлено Адміністратор Пн, 29/10/2018 - 17:04
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
голови районної державної адміністрації
25 жовтня 2018 року № 457
Про дотримання норм законодавства
в частині виплати мінімальної
заробітної плати, легалізації виплати
заробітної плати та зайнятості
населення в Сарненському районі
На території району проводиться робота з реалізації завдань, визначених законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови обласної та районної державних адміністрацій щодо погашення заборгованості із заробітної плати та підвищення її рівня на підприємствах, в установах та організаціях району.
З метою забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати видане розпорядженням голови районної державної адміністрації від 24 квітня 2017 року № 147 «Про району тимчасову комісію з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці, дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення».
Протягом січня - вересня 2018 року проведено 9 засідань районної тимчасової комісії, заслухано звіти 136 керівників підприємств, установ, організацій і суб’єктів господарської діяльності – фізичних осіб, які мають заборгованість зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду, по платежах до соціальних фондів, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та виплачують заробітну плату нижче мінімальної, встановленої законодавством, з них 68 керівників по питанню заборгованості, 53 - по виплаті заробітної плати нижче мінімальної встановленої законодавством, 15 - з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.
За рішеннями комісії 136 керівникам підприємств, установ, організацій, фізичним особам - підприємцям надіслані для виконання протокольні рішення щодо недопущення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України, виплати заробітної плати не нижче мінімальної, встановленої законодавством.
Станом на 01.10.2018 комісійними обстеженнями було охоплено
98 суб’єктів господарської діяльності району, виявлено 34 особи, що працювали без укладених трудових договорів між фізичними особами – підприємцями та найманими працівниками.
Найманих осіб, які на момент обстеження не працевлаштовані, повідомлено про належне оформлення трудових відносин з фізичними особами, підприємців запрошено до Сарненської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області для надання вмотивованих пояснень.
За результатами проведених заходів станом на 01.10.2018 підприємці зареєстрували трудові договори по 20 найманих особах; п’ять осіб зареєструвались як фізична особа - підприємець.
Основними причинами недостатнього рівня середньої зарплати в районі є: низька продуктивність праці, недостатня ефективність використання робочої сили через відсутність обсягів продукції (робіт, послуг), ринку збуту, використання режиму неповної зайнятості, втрати робочого часу, надлишок робочої сили на ринку праці, недотримання працівниками норм Генеральної та галузевих тарифних угод, значний рівень «тіньових» втрат заробітної плати.
З огляду на викладене та з метою забезпечення дотримання норм законодавства в частині виплати мінімальної заробітної плати, легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення та відповідно до статей 6, 24, 39, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про зайнятість населення», з метою забезпечення реалізації державних гарантій у сфері праці:
1. Районній тимчасовій комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці, дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення:
1.1. активізувати діяльність районної тимчасової комісії;
1.2. підвищити ефективність діяльності робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення із залученням контролюючих та правоохоронних органів, громадських організацій;
1.3. із залученням профспілкових органів, рад трудових колективів підприємств провести належну роботу щодо ліквідації випадків виплати на підприємствах, в установах та організаціях заробітної плати нижче законодавчо встановленого мінімального розміру, виявлення фактів виплати заробітної плати, прихованої від обліку («в конвертах»), виведення її з «тіні» та запровадження суворого контролю за належним оформленням трудових відносин, виявлення громадян працюючих на підприємствах без офіційного працевлаштування та проведення їх легалізації;
1.4. вживати заходи щодо недопущення виникнення заборгованості із заробітної плати на підприємствах;
1.5. постійно тримати на контролі питання своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, звернувши особливу увагу на недопущення зрівняння зарплат некваліфікованих і високопрофесійних працівників, скорочення працівників та переведення їх на неповний робочий час;
1.6. постійно проводити роз’яснювальну роботу та посилити контроль за додержанням вимог трудового законодавства, висвітлювати в засобах масової інформації досвід роботи кращих роботодавців.
2. Фінансовому управлінню райдержадміністрації забезпечити контроль за додержанням норм постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» щодо встановлення посадового окладу працівника 1 тарифного розряду у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого на 1 січня календарного року.
3. Керівникам підприємств, установ та організацій району забезпечити неухильне виконання завдань Державного бюджету України щодо нарахування мінімальної заробітної плати.
4. З метою збільшення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів Сарненській об’єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області забезпечувати проведення індивідуальної роботи з керівниками підприємств, установ та організацій району.
5. Рекомендувати Клесівському селищному та Немовицькому сільському головам включити у штатний розпис посаду інспектора праці, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті
34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», який має перевіряти систему оплати праці, додержання її мінімальних гарантій, належне оформлення трудових відносин.
6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника голови районної державної адміністрації І. Назарця.
Голова адміністрації Я. ЯКОВЧУК