Також дивіться новини на facebook.com

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Степанської селищної ради «Про затвердження орендної плати за землю у 2011 році»

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.03р. № 1160-1V та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Степанської селищної ради «Про затвердження орендної плати за землю у 2011 році ».

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Проблема, яку необхідно розв’язати шляхом прийняття даного рішення полягає у визначенні критеріїв встановлення орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у власності Степанської селищної ради (з урахуванням функціонального використання землі) відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Даний проект регуляторного акту регулює розміри ставок орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у власності Степанської селищної ради, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні засади визначення вартості орендної плати за земельні ділянки комунальної власності відповідно до функціонального використання землі.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Метою державного регулювання є визначення критеріїв встановлення розміру орендної плати за земельні ділянки, що є власністю Степанської селищної ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельного Кодексу, Закону України «Про оренду землі».

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Державне регулювання визначення розміру плати за землю, що належить до власності територіальних громад, покладено на органи місцевого самоврядування Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про оренду землі», Земельним Кодексом, Новим Податковим Кодексом Враховуючи, що визначення мінімальної та максимальної величини орендної плати регулюється Новим Податковим кодексом, необхідним є державне регулювання саме через прийняття даного проекту рішення.
Як альтернативу до даного проекту регуляторного акту можна запропонувати встановлення розміру орендної плати кожному орендареві індивідуально. Проте такий варіант встановлення орендної плати може бути визнаним як такий, що порушує вимоги законодавства про захист економічної конкуренції, надаючи переваги саме підприємцям, а не виду діяльності.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми.

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом встановлення критеріїв визначення розміру орендної плати за землю, враховуючи при цьому функціональне використання земельної ділянки. Проект має сприяти забезпеченню та організації визначення розміру орендної плати за земельні ділянки в межах населених пунктів Степанської селищної ради, стимулюванню розвитку малого бізнесу, відкритості та прозорості при встановленні орендної плати за землю. На підставі цього регуляторного акту потенційні орендарі матимуть інформацію про розмір орендної плати і при укладанні договорів оренди буде встановлюватися орендна плата з урахуванням функціонального використання земельної ділянки. Контроль щодо правильності встановлення орендної плати за землю здійснюватиме постійна комісія з питань бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку та агропромислового комплексу Степанської селищної ради.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

З прийняттям даного регуляторного акту в населених пунктах селищної ради будуть встановлені єдині критерії встановлення розміру орендної плати за землю, які враховуватимуть функціональне використання земельних ділянок, що сприятиме прозорості і відкритості надання в оренду землі Степанської селищної ради.

6. Очікувані результати прийняття акта.

В результаті прийняття даного регуляторного акту в населених пунктах Степанської селищної ради будуть встановлені єдині критерії встановлення розміру орендної плати за землю (з урахуванням функціонального використання землі), що сприятиме відкритості і прозорості процедури надання в оренду землі і встановлення плати за оренду землі.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта.

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, з можливістю внесення до нього змін або його відміни у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин.

8. Визначення показників результативності акта.

Даний регуляторний акт окремо визначених показників не матиме. З його прийняттям взагалі упорядкується механізм встановлення орендної плати за землю з урахуванням функціонального використання землі, а також даний регуляторний акт сприятиме прозорості і відкритості процедури надання в оренду землі. Проте опосередковані показники результативності даного регуляторного акту є:

- розмір надходжень плати за оренду землі з прийняттям цього регуляторного акту;
- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акту;
- розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акту;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акту.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
З метою відстеження результативності акту, постійною комісією з питань бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку та агропромислового комплексу Степанської селищної ради буде проводитися відстеження динаміки зміни кількісних показників .
Заходи щодо відстеження результативності даного рішення проводитимуться через 1 рік з дня його прийняття.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому вигляді за адресою: 34560, Рівненська область, Сарненський район, смт Степань, майдан Незалежності, 1, виконавчий комітет, тел. 4-12-00.
 

ПрикріпленеРозмір
Проект Оренда землі.doc27.5 кб