Також дивіться новини на facebook.com

З 16 січня сфера обслуговування в Україні переходить на державну мову

     Сьогодні, 16 січня 2021 року, набирає чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», основною вимогою якої є використання української мови під час обслуговування споживачів.

     Зазначені норми закону стосуються усіх громадян України, а також суб’єктів господарювання усіх форм власності, які здійснюють обслуговування споживачів.

     Так, усі надавачі послуг зобов'язані обслуговувати та надавати інформацію в Україні українською мовою.

    Як раніше повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, лише на прохання клієнта його персональне обслуговування у супермаркеті та в інтернет-магазині, у кав'ярні, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці тощо може здійснюватися іншою мовою.

     У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою необхідно звертатися до мовного омбудсмена.

     Що змінюється?

  • Від 16 січня цього року підприємства, установи та організації усіх форм власності, підприємці й інші суб’єкти господарювання мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари і послуги, зокрема через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, українською.
  • Усі виробники, а також виконавці та продавці зобов'язуються надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги державною мовою.
  • Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.
  • Крім того, тепер суб’єкти електронної комерції, зареєстровані в Україні, будуть зобов’язані забезпечити надання усієї інформації, визначеної законом, зокрема і щодо предмету електронного договору, державною мовою.
  • Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами. В такому разі обсяг інформації українською не може бути меншим за встановлений законом про захист прав споживачів обов’язковий обсяг.
  • Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.
  • В інформації про товари, роботи чи послуги, наданій державною мовою, закон допускає використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.