Також дивіться новини на facebook.com

№ 91 від 22 березня 2013 року "Про виконання плану заходів відділу освіти райдержадміністрації щодо запровадження інклюзивного навчання"

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

голови районної державної адміністрації

 

 

22  березня 2013 року                                                                                            91

 

 

Про виконання плану заходів відділу освіти райдержадміністрації щодо запровадження інклюзивного навчання

 

            Відповідно до    Конституції України, Законів України "Про дошкільну освіту", "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про реабілітацію інвалідів в Україні", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про охорону дитинства", Указу Президента України від 20.03.2008 № 244 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні", від 18.12.2007 № 1228 "Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями", постанови Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 784 "Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки "Безбар’єрна Україна", розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1482-р "Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року", відділом освіти   Сарненської  районної державної адміністрації розроблено  та запроваджено Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах району.  

З огляду на сучасні суспільні вимоги, відділ освіти райдержадміністрації поступово змінює пріоритети в навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Одним із головних завдань сучасної школи визначено найширшу реалізацію потенційних можливостей кожної дитини.

На обліку банку даних дітей з особливостями психофізичного розвитку в районі станом на 01.09.2012 перебуває 865 дітей шкільного віку:

-         151 дитина навчається в спеціальних навчальних закладах;

-         95 дітей за висновками ПМПК не підлягають навчанню;

-                     619 дітей навчаються в загальноосвітніх школах, з них для 97 організоване індивідуальне навчання.

Впроваджуючи  інклюзивну освіту в системі діяльності освітніх округів Сарненського району прослідковуються позитивні тенденції. З метою надання кваліфікованої логопедичної допомоги в школи поступово вводяться посади учителів-логопедів.  

В ході запровадження інклюзивного навчання в Сарненському районі у 2012-2013 навчальному році у 2 загальноосвітніх навчальних закладах   (Цепцевицька  та Тинненська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів) відкрито 2 класи з інклюзивним навчанням. Наповнюваність класів становить 20 учнів. В них навчається 2 дитини  з затримкою психічного розвитку (Тинненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів) та легка розумова відсталість                       (Цепцевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів).

З метою забезпечення конституційних прав і державних гарантій на здобуття якісної освіти, здійснення комплексної реабілітації групи дітей, набуття ними побутових та соціальних навичок, розвитку здібностей  та керуючись статтею 22 Закону України «Про державні місцеві адміністрації»:

 

1. Інформацію начальника відділу освіти районної державної адміністрації Макриці Л.І. про виконання плану заходів відділу освіти райдержадміністрації щодо запровадження інклюзивного навчання  взяти до відома.

2. Відділу освіти Сарненської районної державної адміністрації:

2.1 Продовжити сприяти формуванню позитивної громадської думки щодо інклюзивної освіти та працювати над створенням достатнього навчально-методичного забезпечення щодо її впровадження.

2.2. Своєчасно забезпечувати батьків дітей з особливими потребами доступом до інформації і консультацій, підтримки з боку професіоналів, а також необхідних для їх дитини реабілітаційних і коригувальних послуг, наявних у соціальному оточенні; підтримувати здатність батьків долати свої страхи та інші психологічні труднощі.

2.3.Поновлювати банк даних на дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку

2.4. Сприяти залученню батьків до участі в навчально-виховному процесі дітей з особливостями психофізичного розвитку.

2.5. Забезпечити створення відповідного освітнього середовища для дітей з особливими потребами  в умовах інклюзивного навчання.

         2.6.Забезпечити психолого-педагогічний та соціальний супровід дітей, які навчаються за індивідуальною формою та в умовах інклюзивного навчання.

         3. Рекомендувати сільським, селищним, міському головам:

          3.1. Сприяти виявленню дітей з вадами психофізичного розвитку в дошкільних навчальних закладах.

          3.2 Увести до штатного розпису  дошкільних закладів посаду учителя –логопеда.

4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови районної державної адміністрації Сухареву Т.Є.

 

 

Голова  адміністрації                                                                                А. Остапчук